Жаңы саны

2024, №: 2

Кененирээк

Известия ВУЗов Кыргызстана

Макала
Авторлор
  1. Абдиева Ж.К.
  2. Абдиева Ж.К.
  3. Zh. Abdieva
Макаланын аты
  1. РОЛЬ КЫРГЫЗОВЕДЕНИЯ В ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОМ ВОСПИТАНИИ ПОДРАСТАЮЩЕГО ПОКОЛЕНИЯ
  2. ЖАШ МУУНДАРГА РУХАНИЙ-АДЕП-АХЛАКТЫК ТАРБИЯ БЕРҮҮДӨ КЫРГЫЗ ТААНУУ САБАГЫНЫН РОЛУ
  3. THE ROLE OF KYRGYZ STUDIES IN THE SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION OF THE YOUNGER GENERATION
Аннотация
  1. В данной статье показана роль кыргызоведения в духовно-нравственном воспитании подрастающего поколения. Содержание урока кыргызоведения включает родословную кыргызов, семь отцов, корни родственников, семейные ценности кыргызов, возраст человека, названия животных по возрасту, значение топонимов в Кыргызстане, Солнце, Луна, кыргызские названия года, юрта и ее внутреннее и внешнее убранство, народные промыслы, конское снаряжение, оружие и одежда, кыргызские национальные костюмы, национальная кухня, гостеприимство, кыргызские национальные традиции, обычаи, обряды, национальные музыкальные инструменты, игры, народная медицина, кыргызские религиозные верования, сведения о письменности коренных кыргызов, кыргызские единицы измерения, фольклор, манасчы, народные пословицы и поговорки, народные мелодии, танцы и архитектурные памятники средневековья в Кыргызстане. Он направлен на обучение этнокультуры и ценностей подрастающего поколения, на духовно-нравственное воспитание учащихся, а планы уроков основаны на интерактивных методах обучения.
  2. Бул макалада, жаш муундарга руханий, адеп-ахлактык тарбия берүүдө кыргыз таануу сабагынын ролу көрсөтүлөт. Кыргыз тануу сабагы өз ичине кыргыз эл санжырасы, жети ата, тууган урук, жек жаат, куда сөөк, дос тамыр, кыргыз элинин үй-бүлөлүк баалуулуктары, адамдын жаш курагы, жаныбарлардын жашына жараша аталышы, Кыргызстандагы жер, суу аnтарынын мааниси, Күн, ай, жыл аттарынын кыргызча аталышы, боз үй жана анын ички, тышкы жасалгалары, улуттук кол өнөрчүлүк, ат жабдыктар, жоокердик курал жарактары жана кийимдери, кыргыз элинин улуттук кийимдер, улуттук тамак аштар, конок күтүү, кыргыз элинин улуттук каада-салттары, үрп-адаттары, жөрөлгөлөрү, улуттук майрамдар жана той тамашалар, улуттук музыкалык аспаптар, улуттук оюндар, элдик ырым-жырымдар жана турмуштук тыйуулар, элдик медицина, кыргыздардын диний ишенимдери, Эне-сай кыргыздарынын жазуусу, кыргыздардын чен бирдиктери, элдик ооз эки чыгармачылык, манасчылар, элдик айтымдар, макал-лакаптар жана накыл сөздөр, заманчы акындар, элдик күүлөр, элдик ырлар, элдик бийлер, Кыргызстандагы орто кылымдарга таандык архитектуралык эстеликтер деген темадагы мазмундарды камтуу менен кыргыз элинин этномаданиятын, баалуулуктарын жаш муундарга үйрөтүү жана окуучуларга руханий, адеп-ахлактык тарбия берүү максатын көздөгөндүгү жана сабактардын иштелмелери окутуунун интерактивдүү усулдарынын негизинде иштелип чыккандыгы айтылат.
  3. This article shows the role of Kyrgyz studies in the spiritual and moral education of the younger generation. The content of the Kyrgyz studies lesson includes the Kyrgyz ancestry, seven fathers, relatives, Kyrgyz family values, human age, animal names by age, the meaning of toponyms in Kyrgyzstan, the Sun, the moon, Kyrgyz names of the year, the yurt and its interior and exterior decoration, folk crafts, horse equipment, weapons and clothing, Kyrgyz national costumes, national cuisine, hospitality, Kyrgyz national traditions, customs, rituals, national holidays and wedding jokes, national musical instruments, national games, folk rituals and taboos, folk medicine, Kyrgyz religious beliefs, includes information about the writing of the indigenous Kyrgyz, Kyrgyz units. Measurements, folklore, manascha, folk sayings, proverbs and sayings, modern poets, folk melodies, folk songs, folk dances, architectural monuments of the Middle Ages in Kyrgyzstan. It is aimed at teaching ethno culture and the values of the younger generation and the spiritual and moral education of students, and lesson plans are based on interactive teaching methods
Негизги сөздөр
  1. кыргызоведение, национальные ценности, интерактивные методы обучения, нравственное воспитание, обычаи, традиции, обряды.
  2. кыргыз таануу, улуттук баалуулуктар, окутуунун интерактивдүү усулдары, адеп-ахлактык тарбия, каада-салт, үрп-адат, жөрөлгөлөр.
  3. kyrgyz studies, national values, interactive teaching methods, moral education, customs, traditions, rituals.
Авторлор жөнүндө маалымат
  1. Абдиева Ж.К., Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, кандидат исторических наук, доцент.
  2. Абдиева Ж.К., Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, тарых илимдеринин кандидаты, доцент.
  3. J. Abdieva, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, candidate of historical sciences, associate professor.
Pdf версиясы
DOI
  • 10.26104/IVK.2022.45.557
  • Цитаталоо
  • Абдиева Ж.К. РОЛЬ КЫРГЫЗОВЕДЕНИЯ В ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОМ ВОСПИТАНИИ ПОДРАСТАЮЩЕГО ПОКОЛЕНИЯ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2022. №. 5. C. 138-141