Жаңы саны

2023, №: 3

Кененирээк

Известия ВУЗов Кыргызстана

Макала
Авторлор
  1. Мадумарова М.К., Макситова Т., Куйчиев А.С.
  2. Мадумарова М.К., Макситова Т., Куйчиев А.С.
  3. M.K. Madumarova, T. Maksitova, A.S. Kuychiev
Макаланын аты
  1. ПУТИ ИЗУЧЕНИЯ ЭПОСА «МАНАС» ПОСРЕДСТВОМ ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ С ИСТОРИЕЙ И ГЕОГРАФИЕЙ
  2. «МАНАС» ЭПОСУН ТАРЫХ ЖАНА ГЕОГРАФИЯ ПРЕДМЕТТЕРИ МЕНЕН ИНТЕГРАЦИЯЛООНУН ЖОЛДОРУ
  3. WAYS OF INTEGRATION OF EPIC «MANAS» WITH HISTORY AND GEOGRAPHY
Аннотация
  1. Известно, что главной целью педагогики и методики обучения литературы является воспитание самостоя-тель¬ной, свободной, культурной, нравственной и всесто-рон¬не развитой личности и повышение качества образо¬ва-ния. В настоящее время в вузах при изучении дисциплины “Манасоведение” мало уделяется внимание его энцикло¬пе-ди¬ческому значению. Студенты при изучении эпоса ”Ма-нас” не уделяют должного внимания его исторической ценности, что приводит к поверхностным знаниям исто-ри¬ческих событий, исторических личностей, топонимики и географии кыргызов. Безусловно, подобные пробелы уст-ра¬няются. В образовании начался ряд инновационных из-ме¬нений. В этой статье отражаются актуальные задачи интегрированного обучения. В статье трактуются пути изучения эпоса «Манас» посредством интегрированного обучения с историей и географией. В результате, полу¬чен-ные знания по географии и истории создали возможность глубже воспринимать содержание эпоса.
  2. Педагогиканын, анын ичинде, адабиятты окутуунун методикасы илиминин башкы милдеттеринин бири өз ал-дынча, эркин, маданияттуу, адеп-ахлактуу, ар тараптан өнүккөн инсанды тарбиялоо жана билим берүү сапатын жогорулатуу болуп саналат. Учурда ЖОЖдордо Манас таануу предметин тарых предмети менен интеграциялап окутууга дээрлик маани берилбей келет. Андыктан түр-дүү адистик боюнча билим алып жаткан жаш адистерге “Манас” эпосунун сюжетинде реалдуу тарыхый окуялар камтылганын, ал кыргыз турмушунун энциклопедиясы катары баалуу экендигин, андагы идеялар мамлеке¬ти¬биз-дин бекем түптөлүшүнө негиз боло ала турганын терең жеткире түшүндүрүү – маанилүү маселе. Макалада ин¬те-гра¬циялап окутуунун актуалдуу маселелери чагылдырыл-ган. «Манас» эпосун тарых, география предметтери ме-нен интеграциялап окутуунун жолдору көрсөтүлгөн. Де-мек, Манас таануу курсун тарых жана география менен интеграциялоо окутуунун бир каражаты катары кирип, бул каражат эпостун мазмунун байытууга, түшүнүп окуу¬га жана терең кабылдоого шарт түзөт.
  3. It is known that the main goal of pedagogy and methods of teaching literature is the education of independent, free, cultural, moral and comprehensively developed personalities and improvement in the quality of education. At present in the universities, when studying the discipline “Introduction of Manas” is paid a little attention to its encyclopedic value. Students in the study of the epic “Manas” do not pay attention to its historical value, which leads to superficial knowledge of his¬torical events, historical personalities, toponymy, and geo¬gra¬phy of the Kyrgyz. This article treats the ways of studying the epos “Manas” through integrated learning with history and geography. As a result, the acquired knowledge of geo¬gra¬phy and history and created the opportunity to take deeper epic content.
Негизги сөздөр
  1. система образования, компетент¬ность, мобильность, интеграция, логическое мышление, эпос “Манас”, география, история, технологии обучения, гео¬графическая карта.
  2. билим берүү системасы, компе¬тент¬түүлүк, мобилдүүлүк, интеграция, логикалык ой-жү¬гүр¬түү, “Манас” эпосу, тарых, география, окутуунун тех¬нологиялары, географиялык карта.
  3. : teaching system, competency, mobilization, integration, logical thinking, “Manas” epic, the geography of kyrgyz people, teaching technologies, geographical map.
Авторлор жөнүндө маалымат
  1. Мадумарова Малохат Косимовна, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Кызыл-Кийский педагогический институт, кандидат педагогических наук, доцент. Макситова Тазасуу, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Кызыл-Кийский педагогический институт, преподаватель. Куйчиев Асадулло Сулайманович, Кыргызский государственный технический университет имени И.Раззакова (Филиал), г.Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, кандидат технических наук, доцент.
  2. Мадумарова Малохат Косимовна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республи-касы, Кызыл-Кыя педагогикалык институту, педагогика илимдеринин кандидаты, доцент. Макситова Тазасуу, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, Кызыл-Кыя педагогикалык институту, окутуучу. Куйчиев Асадулло Сулайманович, И.Раззаков атындагы Кыргыз мамлекеттик техникалык университети (Филиалы), Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, техника илимдеринин кандидаты, доцент.
  3. Malokhat Madumarova, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyzstan, Kyzyl-Kiya pedagogical institute, candidate of pedagogical sciences, acting associate professor. Tazasu Maksitova, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyzstan, Kyzyl-Kiya pedagogical institute, lecturer. Asadullo Kuychiev, Kyrgyz state technical university by name of I.Razzakov (Branch), Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, candidate of technical sciences, associate professor.
Pdf версиясы
DOI
  • None
  • Цитаталоо
  • Мадумарова М.К., Макситова Т., Куйчиев А.С. ПУТИ ИЗУЧЕНИЯ ЭПОСА «МАНАС» ПОСРЕДСТВОМ ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ С ИСТОРИЕЙ И ГЕОГРАФИЕЙ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2018. №. 5. C. 230-233