Жаңы саны

2018, №: 10

Кененирээк

Известия ВУЗов Кыргызстана

Макала
Авторлор
  1. Сооронбаева К.А.
  2. Сооронбаева К.А.
  3. K.A. Sooronbaeva
Макаланын аты
  1. КОМПЕТЕНТНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЕ ЗАДАЧИ – КАК СРЕДСТВА ФОРМИРУЮЩИЕ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
  2. КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮККӨ БАГЫТТАЛГАН ТАПШЫРМАЛАР – КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮКТҮ КАЛЫПТАНДЫРУУНУН КАРАЖАТЫ КАТАРЫ
  3. COMPETENCY-ORIENTED TASKS - AS MEANS FORMED COMPETENCES
Аннотация
  1. В настоящий момент в практике и теории активно обсуждается вопрос реализации компетентностного под-хода в системе высшего образования. В частности, веде-тся активная работа по разработке и научному обос¬но-ва¬нию фонда компетентностно-ориентированных средств, использование которых позволит формировать образова¬тель¬ные результаты студентов в формате новых госу¬дар¬ственных стандартов. Наиболее перспек-тив¬ными в данном направлении считается включение в содержание профессиональной подготовки будущих спе-циа¬листов ком¬пе¬тентностно-ориентированных задач. В этой статье рассмотрена роль компетентностно-ориентированных за¬дач в реализации компетентностного подхода в систе¬ме высшего образования, а также определены и охаракте¬ри¬зованы содержание и структура таких задач. Пред¬ло¬жены примеры компетентностно-ориентированных за¬дач для студентов по направлению «теология» на примере содержания дисциплины «Информатика».
  2. Азыркы учурда практикада жана теорияда жогорку билим берүү системасында компетенттүүлүк мамилени ишке ашыруу маселеси жигердүү талкууланууда. Атап айтканда, компетенттүүлүккө багытталган каражат-тардын фондун иштеп чыгуу жана илимий негиздөө бо¬юн-ча иштер жүргүзүлүүдө. Компетенттүүлүккө багыт¬тал-ган каражаттарды пайдалануу жаңы мамле¬кеттик стан¬дарттарга ылайык окутуунун натыйжа¬ларын ка-лып¬тандырууга мүмкүндүк берет. Бул багытта болочок адистерди кесиптик даярдоонун мазмунуна ком¬пе¬тент-түү¬лүккө багытталган тапшырмаларды кирги¬зүү мак-сат¬ка ылайык. Бул макалада жогорку билим берүү сис¬те-ма¬сында компетенттүүлүк мамилени ишке ашыруудагы компетенттүүлүккө багытталган тапшыр¬малардын (КБТ) ролу каралды, ошондой эле мындай маселелердин мазмуну жана түзүмү аныкталды жана мүнөздөлдү. "Тео¬логия" багыты боюнча окуган студент¬тер үчүн "Ин-фор¬матика" предметинин мисалында компетенттүүлүк-кө багытталган тапшыр¬маларга (КБТ) мисалдар келти-рилди.
  3. At present, in practice and theory actively discussed the question of realization of competence approach in the system of higher education. In particular, active work is on develop and scientifically substantiate the foundation of competence-oriented funds, the use of which will allow to form the educa¬tio¬nal results of students in the format of new state standards. The most promising in this direction is the inclusion in the content of professional training of future specialists of compe¬ten¬¬ce-oriented tasks. In this article, the role of competence-oriented tasks in realization of competence approach in the system of higher education is considered, and the content and structure of such tasks are defined and characterized. The exam¬¬ples of competence-oriented tasks for students of "theology" on the example of the content of the discipline "Informatics".
Негизги сөздөр
  1. компетентностно-ориентирван¬ные задания, компетенция, компетентность, универсаль¬ные компетенции, профессиональные компетенции, тех¬но¬ло-гия обучения.
  2. компетенттүүлүккө багытталган тапшырмалар, компетенция, компетенттүүлүк, универ¬сал¬дык компетенциялар, кесиптик компетенциялар, оку¬туу технологиясы.
  3. competence-oriented tasks, competence, competency, universal competencies, professional competence, learning technology.
Авторлор жөнүндө маалымат
  1. Сооронбаева Каухар Акылбековна, Ошский государственный университет, г.Ош, Кыргызская Республика, преподаватель.
  2. Сооронбаева Каухар Акылбековна, Ош мамлекеттик университет, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Kaukhar Sooronbaeva, Osh state University, Osh, Kyrgyz Republic, lecturer.
Pdf версиясы
DOI
  • None
  • Цитаталоо
  • Сооронбаева К.А. КОМПЕТЕНТНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЕ ЗАДАЧИ – КАК СРЕДСТВА ФОРМИРУЮЩИЕ КОМПЕТЕНТНОСТЬ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2018. №. 10. C. 58-61