Жаңы саны

2023, №: 5

Кененирээк

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Макала
Авторлор
  1. Жусупбаева Ш.Э.
  2. Жусупбаева Ш.Э.
  3. Sh. Jusupbaeva
Макаланын аты
  1. ЗНАЧИМОСТЬ ОРГАНИЗАЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ В РАЗВИТИИ ТВОРЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ НА УРОКЕ ЛИТЕРАТУРНОГО ЧТЕНИЯ
  2. АДАБИЙ ОКУУ САБАГЫНДА БАШТАЛГЫЧ КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫНДА ЧЫГАРМАЧЫЛЫК ЖӨНДӨМДҮҮЛҮКТҮ ӨНҮКТҮРҮҮДӨ ПЕДАГОГИКАЛЫК-УЮШТУРУУЧУЛУК ШАРТТАРДЫН МААНИЛҮҮЛҮГҮ
  3. THE IMPORTANCE OF ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS IN THE DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN THE LESSON OF LITERARY READING
Аннотация
  1. Развитие творческих способностей у младших школьников на уроке литературного чтения актуальная и давно назревшая проблема. Главной целью педагогов является развитие творческих способностей учащихся и это интересует их. Использование учителем психологических и возрастных особенностей учащихся на своих уроках, творческой конструкции, дидактических игр, использование технических средств на литературном уроке позволяет развивать творческую активность детей и обеспечивает их формирование как личности. Анализируя проблему развития творческих способностей, мы задались вопросом: «Как повысить эффективность творческого роста и освоения творческих задач путем создания правильных педагогических и организационных условий?». В своем исследовании я поставил перед собой цель изучить эти и другие направления, связанные с развитием творческих способностей. Для успешного осуществления развития творческих способностей учащихся необходимо создать благоприятные условия. В статье исследовано значимость и сущность организационно-педагогических условий в развитии творческих способностей учащихся начальных классов на уроках литературного чтения.
  2. Башталгыч класстын окуучуларында чыгармачылык жөндөмдүүлүктү адабий окуу сабагында өнүктүрүү, актуалдуу жана мурдатан эле изилденип келе жаткан маселе. Окуучунун чыгармачылык жөндөмдүүлүгүн өстүрүү окутуучулар үчүн негизги максат катары аларды кызыктырып келет. Мугалимдин өз сабактарында окуучулардын психологиялык жана жаш өзгөчөлүгүн эске алууну, жаратуучулук түзүмдү, дидактикалык оюндарды, адабий окуу сабагында техникалык каражаттарды колдонуусу, балдарда чыгармачылык активдүүлүктү өнүктүрүүсүнө мүмкүнчүлүк берет жана алардын жеке инсан катары калыптануусун камсыздайт. Мына ушул, чыгармачылык жөндөмдүүлүктү өнүктүрүү маселесин анализдөө менен биз, “канткенде туура багыттагы педагогикалык-уюштуруучулук шарттарды түзүү аркылуу чыгармачылыктын өсүүсү жана чыгармачылык тапшырмалардын өздөштүрүлүүсү эффективдүүлүгүн жогорулата алабыз?”- деген суроо жаралды. Мен өз изилдөөмдө мына ушул жана башка чыгармачылык жөндөмдүүлүктү өнүктүрүүгө байланыштуу багыттарды окуп үйрөнүү максатын коюп отурамын. Окуучулардагы чыгармачылык жөндөмдүүлүктү өнүктүрүүнү ийгиликтүү ишке ашырууга жетишүү үчүн албетте жагымдуу шарттарды түзүү зарыл. Макалада, адабий окуу сабагында башталгыч класстын окуучуларынын чыгармачылык жөнөмдүүлүгүн өнүктүрүүдө педагогикалык уюштуруучулук шарттардын маанилүүлүгү жана алардын маани-манызы изилденди.
  3. The development of creative abilities in younger students in the lesson of literary reading is an urgent and long overdue problem. The main goal of teachers is to develop the creative abilities of students and this interests them. The use by the teacher of the psychological and age characteristics of students in their lessons, creative construction, didactic games, the use of technical means in a literary lesson allows developing the creative activity of children and ensures their formation as a person. Analyzing the problem of developing creative abilities, we asked ourselves the question: "How to increase the efficiency of creative growth and the development of creative tasks by creating the right pedagogical and organizational conditions?" In my research, I set myself the goal of exploring these and other areas related to the development of creative abilities. For the successful implementation of the development of students' creative abilities, it is necessary to create favorable conditions. The article explores the significance and essence of organizational and pedagogical conditions in the development of creative abilities of primary school students in the lessons of literary reading.
Негизги сөздөр
  1. творчество, творческие способности, развитие способностей, условия развития, креативность, роль ученика, психологическое состояние.
  2. чыгармачылык, чыгармачылык жөндөмдүүлүк, жөндөмдүүлүктү өнүктүрүү, өнүктүрүү шарттары, креативдүүлүк, окуучунун ролу, психологиялык шарт.
  3. creativity, creativity, development of abilities, conditions of development, creativity, the role of the student, psychological state.
Авторлор жөнүндө маалымат
  1. Жусупбаева Шайырбу Энилбаевна, Современный Международный университет, г.Джалал-Абад, Кыргызская Республика, старший преподаватель.
  2. Жусупбаева Шайырбү Энилбаевна, Заманбап Эл аралык университети, Жалал-Абад шаары, Кыргыз Республикасы, улук окутуучу.
  3. Shaiyrbu Jusupbaeva, Modern International University, Jalal-Abad, Kyrgyz Republic, senior lecturer.
Pdf версиясы
DOI
  • 10.26104/NNTIK.2023.63.85.060
  • Цитаталоо
  • Жусупбаева Ш.Э. ЗНАЧИМОСТЬ ОРГАНИЗАЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ В РАЗВИТИИ ТВОРЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ НА УРОКЕ ЛИТЕРАТУРНОГО ЧТЕНИЯ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2022. №. 9. C. 280-283