|
-
Мааткеримов Н.О., Бектеналиева Д.К
-
Мааткеримов Н.О., Бектеналиева Д.К
-
N. Maatkerimov, D. Bektenalieva
-
ПРИМЕНЕНИЕ ОБЩЕДИДАКТИЧЕСКОГО ПОДХОДА К ФОРМИРОВАНИЮ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ
-
БОЛОЧОК ИНЖЕНЕРЛЕРДИН КОММУНИКАЦИЯЛЫК КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮГҮН КАЛЫПТАНДЫРУУГА ЖАЛПЫ ДИДАКТИКАЛЫК МАМИЛЕНИ КОЛДОНУУ
-
APPLICATION OF THE GENERAL DIDACTIC APPROACH TO THE FORMATION OF THE COMMUNICATION COMPETENCE OF FUTURE ENGINEERS
-
Современный этап модернизации высшего технического
образования ставит задачи подготовки компетентных, конкурентоспособных специалистов, востребованных работадателями. Проблема формирования коммуникативной компетентности студентов технического вуза недостаточно раскрыта
исследователями педагогики высшей школы. В статье авторы
исследуют эти вопросы посредством выявления дидактического потенциала языковых дисциплин. Коммуникативно-компетентностный подход к профессиональной подготовке инженера предполагает формирование лингвистической, социолингвистической и прагматической компетенций. Языковедческий элемент как основной компонент коммуникативной компетентности включает знание лексики, правил произношения,
образования грамматических форм, структурирования осмысленных, стилистически маркированных фраз, а также способов их корректного употребления. Без владения лингвистическими нормами невозможна никакая вербальная коммуникация. Описаны существующие недостатки при подготовке,
уточнены сущностные характеристики коммуникативной
компетентности будущих инженеров. Предложены направления формирования коммуникативных компетенций студентов
посредством создания дидактических условий, выделены
критерии и показатели исследуемого феномена.
-
Жогорку техникалык билим берүүнү жаңылантуунун заманбап этабы жумуш берүүчүлөр талаптаган компетенттүү, атаандаштыкка жөндөмдүү адистерди даярдоо милдеттерин коет. Техникалык ЖОЖдордун студенттеринин коммуникациялык компетенттүүлүгүн калыптандыруу көйгөйү жогорку мектептин изилдөөлөрү тарабынан жетиштүү ачыкталган эмес. Макалада авторлор бул маселелерди тилдик дисциплиналардын дидактикалык потенциалын ачуу аркылуу изилдешет. Инженердин кесиптик даярдоосуна коммуникациялыккомпетенттик мамиле анын лингвистикалык, социалдуу-лингвистикалык жана прагматикалык компетенцияларды калыптандырууну божомолдойт. Коммуникациялык компетенттүүлүктүн негизги компоненти катары тилтаануучу элементи төмөнкүлөрдү камтыйт: лексиканы, сүйлөөнүн эрежелери,
грамматикалык формаларды түзүүнү, аңдалган стилистикалык маркировкаланган фразаларды структуралоо, ошондой
эле аларды туура колдонуунун жолдорун билүү. Лингвистикалык нормаларга ээ болбостон эч кандай вербалдык коммуникация мүмкүн эмес. Болочок инженерлерди даярдоодо кезиккен
кемчиликтер, коммуникациялык компетенттүүлүктүн маңыздуу мүнөздөмөлөрү такталган. Студенттердин коммуникациялык компетенцияларын калыптандыруунун багыттары дидактикалык шарттарды жаратуу аркылуу сунушталган,
изилденип жаткан феномендин критерийлери жана көрсөткүчтөрү белгиленген.
-
The current stage of modernization of higher technical education sets the task of preparing competent, competitive specialists
demanded by employers. The problem of the formation of communicative competence of students of a technical university is not sufficiently disclosed by researchers of higher education pedagogy. In
the article, the authors explore these issues by identifying the didactic potential of language disciplines. The linguistic element as the
main component of communicative competence includes knowledge
of vocabulary, pronunciation rules, the formation of grammatical
forms, structuring meaningful, stylistically marked phrases, as well
as ways to use them correctly. No verbal communication is possible
without mastering linguistic norms. The communicative-competence-based approach to the professional training of an engineer involves the formation of linguistic, sociolinguistic and pragmatic competencies. The existing shortcomings in the preparation are described, the essential characteristics of the communicative competence of future engineers are clarified. Directions for the formation
of students' communicative competencies through the creation of
didactic conditions are proposed, criteria and indicators of the phenomenon under study are identified.
-
коммуникативная компетентность, родной язык, русский язык, инженеры-технологи, вербальная коммуникация, культура речи, формирование компетенций, дидактические аспекты, технические термины, критерии.
-
коммуникациялык компетенттүүлүк, эне тил, орус тил, инженер-технологдор, вербалдуу коммуникация, кептин маданияты, компетенцияларды калыптандыруу, дидактикалык аспектилер, техникалык терминдер, критерийлер.
-
communicative competence, native language, Russian, technology engineers, verbal communication, speech culture, competence formation, didactic aspects, technical terms, criteria.
Авторлор жөнүндө маалымат
-
Мааткеримов Нурсапар Оролбекович, Кыргызский
национальный университет имени Ж. Баласагына,
г. Бишкек, Кыргызская Республика, доктор
педагогических наук, профессор.
Бектеналиева Дилбара Көкталовна, Кыргызский
государственный технический университет имени
И.Раззакова, г. Бишкек, Кыргызская Республика,
аспирант.
-
Мааткеримов Нурсапар Оролбекович,
Ж. Баласагын атындагы Кыргыз улуттук
университети, Бишкек шаары, Кыргыз
Республикасы, педагогика илимдеринин
доктору, профессор.
Бектеналиева Дилбара Көкталовна, И.Раззаков
атындагы Кыргыз мамлекеттик техникалык
университети, Бишкек шаары, Кыргыз
Республикасы, аспирант.
-
Nursapar Maatkerimov, Kyrgyz National University
by name of Zh. Balasagyn, Bishkek, KR, candidate
of pedagogical sciences, professor.
Dilbara Bektenalieva, Kyrgyz State Technical
University by name of I. Razzakov, Bishkek, Kyrgyz
Republic, senior lecturer.
10.26104/NNTIK.2022.85.97.051
Мааткеримов Н.О., Бектеналиева Д.К ПРИМЕНЕНИЕ ОБЩЕДИДАКТИЧЕСКОГО ПОДХОДА К ФОРМИРОВАНИЮ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2022. №. 2. C. 209-212
|