Жаңы саны

2023, №: 5

Кененирээк

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Макала
Авторлор
  1. Бабаева А.Д., Бабаев М.Д
  2. Бабаева А.Д., Бабаев М.Д
  3. A.D. Babaeva, M.D. Babaev
Макаланын аты
  1. ФОРМИРОВАНИЕ НРАВСТВЕННО-ПРАВОВОЙ КУЛЬТУРЫ СТУДЕНТОВ В ОБУЧЕНИИ ГУМАНИТАРНЫМ ДИСЦИПЛИНАМ
  2. ГУМАНИТАРДЫК ДИСЦИПЛИНАЛАРДЫ ОКУТУУДА СТУДЕНТТЕРДИН НРАВАЛЫК-УКУКТУК МАДАНИЯТЫН КАЛЫПТАНДЫРУУ
  3. FORMATION OF MORAL LEGAL CULTURE OF STUDENTS IN TEACHING HUMANITARIAN DISCIPLINES
Аннотация
  1. Гуманитарные предметы занимают особое место в учебно-воспитательном процессе, выступая своеобразным средством, орудием формирования общей образованности личности. Целью статьи является анализ преподаваемых дисциплин в среднем профессиональном учебном заведении на формирование нравственно-правовую культуру студентов. Особое внимание уделено решению вопроса, обеспечению возможности самостоятельно, с интересом и удовлетворением изучать гуманитарные дисциплины. В части обновления содержания образования следует обратить внимание на поиск путей синхронизации учебного материала в области права, что составляет традиционное содержание курсов истории, литературы, философии, социологии и другие. Автором предложены различные инновационные методы обучения по данным дисциплинам. Значительное внимание уделяется самостоятельности студентов с первого курса по гуманитарным дисциплинам для повышения своего интеллектуального уровня и нравственно-правовой культуры.
  2. Гуманитардык предметтер окуу-тарбия процессинде өзгөчө орунда турат. Алар инсандын жалпы билимин калыптандыруу куралы катары таанып билүү процессинде чоң касиетке ээ. Макаланын негизги максаты орто кесиптик окуу жайлардын студенттеринин нравалык-укуктук маданияттын калыптандырууда окутулган дисциплиналардын тийгизген таасири боюнча анализ жүргүзүү болуп саналат. Бул маселени чечүүгө, гуманитардык дисциплиналарды окутууда өз алдынча, кызыгуу жана канааттануу менен мүмкүнчүлүк берүүгө өзгөчө көңүл бурулат. Билим берүүнүн мазмунунун бир бөлүгүн жаңылоодо – салттык мазмунун тарых, адабият, философия, социология жана башка түзгөн укук чөйрөсүндөгү окуу материалдарды синхрондоштуруу жолун издөөгө көңүл бурулушу керек. Автор тарабынан бул окутулган дисциплиналар боюнча түрдүү инновациялык методдор сунушталган. Гуманитардык сабактар боюнча биринчи курстун студенттеринин өз алдынча иштөөгө, алардын интеллектуалдык деңгээлин жана нравалык-укуктук маданиятын жогорулатууга өзгөчө көңүл бурулат.
  3. Humanitarian subjects occupy a special place in the educational process, acting as a peculiar means, an instrument for the formation of the general education of the individual. The purpose of the article is to analyze the taught disciplines in a secondary vocational school for the formation of the moral and legal culture of students. Particular attention is paid to resolving the issue, providing opportunities independently, with interest and satisfaction to study humanitarian disciplines. In terms of updating the content of education, attention should be paid to the search for ways to synchronize educational material in the field of law, which is the traditional content of history courses, literature, philosophy, sociology, etc. The author has proposed various innovative teaching methods in these disciplines. Considerable attention is paid to the independence of first-year students in humanitarian disciplines in order to increase their intellectual level and moral and legal culture.
Негизги сөздөр
  1. гуманитарные предметы, студенты, нравственно-правовая культура, обучение, нравственное воспитание, учебное заведение, интеллектуальный уровень.
  2. гуманитардык предметтер, студенттер, нравалык-укуктук маданият, окутуу, нравалык тарбия, окуу жай, интеллектуалдык деңгээл.
  3. humanitarian subjects, students, moral and legal culture, training, moral education, educational institution, intellectual level.
Авторлор жөнүндө маалымат
  1. Бабаева Аделя Доолотбаевна, Ошский государственный юридический институт, г.Ош, Кыргызская Республика, кандидат педагогических наук, доцент. Бабаев Маркилен Доолотбаевич, Ошский государственный университет, г.Ош, Кыргызская Республика, кандидат педагогических наук, доцент.
  2. Бабаева Аделя Доолотбаевна, Ош мамлекеттик юридикалык институту, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин кандидаты, доцент. Бабаев Маркилен Доолотбаевич, Ош мамлекеттик университети, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдериниин кандидаты, доцент.
  3. Adelya Babaeva, Osh state law Institute, Osh, Kyrgyz Republic, candidate of pedagogical sciences, associate professor. Markilen Babaev, Osh State University, Osh, Kyrgyz Republic, candidate of pedagogical sciences, associate professor.
Pdf версиясы
DOI
  • DOI:10.26104/NNTIK.2019.45.557
  • Цитаталоо
  • Бабаева А.Д., Бабаев М.Д ФОРМИРОВАНИЕ НРАВСТВЕННО-ПРАВОВОЙ КУЛЬТУРЫ СТУДЕНТОВ В ОБУЧЕНИИ ГУМАНИТАРНЫМ ДИСЦИПЛИНАМ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2020. №. 3. C. 168-172