New issue

2023, №: 3

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Тороев Ы.Т., Расулова З.А., Син Е.Е.
  2. Тороев Ы.Т., Расулова З.А., Син Е.Е.
  3. Y.T. Toroev, Z.A. Rasulova, Е.Е. Sin
Title
  1. РОЛЬ ОБЩЕПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ В ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ
  2. БОЛОЧОК МУГАЛИМДЕРДИ ДАЯРДООДО ЖАЛПЫ КЕСИПТИК КОМПЕТЕНЦИЯЛАРДЫН РОЛУ
  3. THE ROLE OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE IN TRAINING FURUTE TEACHERS
Abstract
  1. В данной статье авторами поднимается вопрос о не-обходимости формирования у студентов педагоги¬че¬ских вузов общепрофессиональных компетенций. Целью работы было выяснить основные (ключевые) общепро¬фес-сио¬нальные компетенции и приобретаемые на их основе умений. По результатам исследования разрабо¬тана мат-ри¬ца уровней сформированности общепро¬фессиональной компетенции по трем параметрам: зна¬ниевой, мо¬де¬ли-рую¬щей и управляющей. Выявленные обще¬профессио¬наль-ные компетенции позволят внести коррек¬тивы в целях и задачах преподавания вузовских дисциплин. Определить ре-зультаты обучения на компетентностной основе как од-ного из критериев качества выпускников педаго¬ги¬че¬ско¬го вуза.
  2. Бул макалада авторлор тарабынан педагогикалык окуу жайлардын студенттеринде жалпы кесиптик ком¬пе-тенциялардын калыптанышынын зарылдыгы жɵ¬нүн¬дɵ сɵз кɵтɵрүлмɵкчү. Бул жумуштун максаты болуп негизги (ачкыч) жалпы кесиптик компетенцияларды жана анын негизинде калыптануучу билгичтиктерди аныктап чыгуу болуп эсептелет. Изилдɵɵлɵрдүн жыйынтыгы боюнча жал¬пы кесиптик компетенциялардын калыпта¬нышы бо-юн¬¬ча үч параметр менен: билгичтик, моделдик жана же-тек¬чилик матрица иштелип чыкты. Аныкталып чыккан жалпы кесиптик компетенциялар жогорку окуу жайлар-дын дисцип¬ли¬на¬лар¬ынын максаттарына жана мил¬дет¬те-ри¬не ɵзгɵрүүлɵрдү киргизүүгɵ мүмкүнчүлүк берет, педаго-гикалык жогорку окуу жайлардндын бүтүрүүчүлɵрүнүн са¬паттарынын критерийлери катары компетенттик ма-ми¬ленин неги¬зинде билим берүүнүн жыйынтыгын анык-тоо¬го болот.
  3. There is raises the issue of the necessity to format the students of pedagogical institutes professional competence in this article. The goal of the work was to find out the main (key) professional competence and the gained on these base skills. According to the results was developed the level matrix of professional competence in three ways: knowledge, modeling, and managing. Revealed professional competence provides to make corrections in the goals and objectives in the discipline. Determine the results of education on the basis of a professional manner as a criterion of the quality of the graduates of the pedagogic institutes.
Keywords
  1. учитель, профессия, общепрофес¬синальная компетенция, уровень, подготовка, формиро¬ва¬ние, матрица, профессиональные навыки.
  2. мугалим, кесип, жалпы кесиптик ком¬петенция, денгээл, даярдоо, калыптануу, матрица, ке¬сип¬тик билгичтиктер.
  3. teacher, profession, professional com¬petence, level, training, formation, matrix, professional skills.
Authors info
  1. Тороев Ырысбек Турдубекович, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Гуманитарно-экономический институт, преподаватель. Расулова Замира Акматовна, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Гуманитарно-экономический институт, преподаватель. Син Елисей Елисеевич, Кыргызская академия образования, г.Бишкек, Кыргызская Республика, доктор педагогических наук, профессор.
  2. Тороев Ырысбек Турдубекович, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, Гуманитардык-экономикалык институт, окутуучу. Расулова Замира Акматовна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, Гуманитардык-экономикалык институт, окутуучу. Син Елисей Елисеевич, Кыргыз билим берүү академиясы, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин доктору, профессор.
  3. Yrysbek Toroev, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, Humanitarian and Economic Institute, lecturer. Zamira Rasulov Akmatova, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, Humanitarian and Economic Institute, lecturer. Elisey Sin, Kyrgyz Academy of Education, Bishkek, Kyrgyz Republic, doctor of pedagogical sciences, professor.
Pdf
DOI
  • None
  • Citing
  • Тороев Ы.Т., Расулова З.А., Син Е.Е. РОЛЬ ОБЩЕПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ В ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2018. №. 5. C. 166-168