New issue

2023, №: 3

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Кудабаева Г.Б., Батыркулова А.С.
  2. Кудабаева Г.Б., Батыркулова А.С.
  3. G. Kudabaeva, A. Batyrkulova
Title
  1. СПОСОБЫ ОЗНАКОМЛЕНИЯ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ХУДОЖЕСТВЕННОЙ ЛИТЕРАТУРОЙ
  2. МЕКТЕПКЕ ЧЕЙИНКИ КУРАКТАГЫ БАЛДАРДЫ КӨРКӨМ АДАБИЯТТАР МЕНЕН ТААНЫШТЫРУУНУН ЖОЛДОРУ
  3. WAYS TO FAMILIARIZE PRESCHOOL CHILDREN THE AGE OF FICTION
Abstract
  1. Знакомство детей дошкольного возраста с литератур-ными произведениями, углубленный анализ и изучение методов, используемых для развития любви ребенка к произведениям ис-кусства, всегда являются актуальными вопросами в воспита-нии самосознания дошкольников. Как ребенок реагирует на книгу, хочет он ее брать или нет, зависит от деятельности воспитателя. Через детскую литературу ребенок может изв-лечь уроки из «клада», накопленного веками человеческим разу-мом. Ведь для того, чтобы воспитать ребенка и читателя, мы, педагоги, проявляем интерес к книгам, понимаем их роль в жизни человека, узнаем о книгах, ведем интересные беседы с детьми, а методы и средства, используемые для того, чтобы помочь им понять смысл работа рассматривается как новин-ка научного исследования. Детская литература вносит боль-шой вклад в развитие детской психики, нравственно-эстети-ческое воспитание, развитие словарного запаса. Через детс-кую литературу они понимают, что такое хорошо и что та-кое плохо, и хотят быть похожими на положительных героев книги. Истории, которые они так внимательно слушали, они запомнят на всю оставшуюся жизнь.
  2. Мектепке чейинки курактагы балдардын ан-сезиминин өстүрүүдө бала бакчадагы балдарды көркөм адабиятар менен тааныштыруу, баланын көркөм чыгармаларга болгон сүйүү-сүн калыптандыруу үчүн колдонулуучу ыкмаларды терең ана-лиздеп изилдөө дайыма актуалдууу маселелерден болуп сана-лат. Баланын китепке кандай мамиле жасаары, аны колго ал-гысы келеби же жокпу, педагогдун ишмердүүлүгүнө карата болот. Бала балдар адабияты аркылуу адамдын акыл-эси ме-нен кылымдар бою топтолгон «кенчтен» билим ала алат. Ант-кени, бала менен окурманды тарбиялоо үчүн, биз педагогдор китепке кызыгуу көрсөтүп, анын адамдын жашоосундагы ро-лун түшүнүп, китептерди билип, бала менен кызыктуу маек-тешип, чыгарманын маанисин түшүнүүгө жардам берүүдө колдонулуучу ыкмалар жана каражаттар илимий изилдөөнүн жаңылыгы катары каралат. Балдар адабияты – бул балдар-дын өсүп-өнүгүп калыптануусунда акыл-эстерин өстүрүүдө, нравалык, эстетикалык тарбия берүүдө, сөз байлыктарын өс-түрүүдө өзүнүн чоң салымын кошот. Балдар адабияты аркы-луу жакшылык менен жамандык эмне экенин түшүнүшүп, китептеги оң каармандардай болгулары келишет. Ушунчалык кунт коюп уккан жомокторун алар өмүр бою эстерине сактап калышат.
  3. Acquaintance of preschool children with literary works, in-depth analysis and study of the methods used to develop a child's love for works of art are always topical issues in educating the self-awareness of preschoolers. How a child reacts to a book, whether he wants to take it or not, depends on the activities of the educator. Through children's literature, a child can learn from the "treasure" accumulated over the centuries by the human mind. Indeed, in order to educate a child and a reader, we, teachers, show interest in books, understand their role in human life, learn about books, have inte-resting conversations with children, and the methods and means used to help them understand the meaning the work is considered as a novelty of scientific research. Children's literature makes a great contribution to the development of the child's psyche, moral and aesthetic education, and the development of vocabulary. Through children's literature, they understand what is good and what is bad, and they want to be like the goodies of the book. The stories they listened to so closely, they will remember for the rest of their lives.
Keywords
  1. дети, нравственность, нравственное воспитание, эстетическое воспитание, культурные ценности, разум, духовные ценности, эмоции.
  2. балдар, китеп, адеп-ахлак, нравалык тарбия, эстетикалык тарбия, маданий баалуулуктар, акыл-эс, руханий баалуулуктар, эмоциялары.
  3. children, morality, moral education, aesthetic education, cultural values, reason, spiritual values, emotions.
Authors info
  1. Кудабаева Гулмира Байдылдаевна, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, кандидат философских наук, доцент. Батыркулова Айгерим Соотбековна, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, преподаватель.
  2. Кудабаева Гулмира Байдылдаевна, Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, философия илимдеринин кандидаты, доцент. Батыркулова Айгерим Соотбековна, Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Gulmira Kudabaeva, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, candidate of philosophical sciences, associate professor. Aigerim Batyrkulova, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, lecturer.
Pdf
DOI
  • 10.26104/IVK.2022.45.557
  • Citing
  • Кудабаева Г.Б., Батыркулова А.С. СПОСОБЫ ОЗНАКОМЛЕНИЯ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ХУДОЖЕСТВЕННОЙ ЛИТЕРАТУРОЙ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2022. №. 5. C. 227-230