New issue

2024, №: 2

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Ташматов Ч.О., Бокоева М.К.
  2. Ташматов Ч.О., Бокоева М.К.
  3. Ch. Tashmatov, M. Bokoeva
Title
  1. ПРИМЕРЫ РЕШЕНИЯ ЗАДАЧ РАЗЛИЧНЫМИ СПОСОБАМИ ИЛИ ПРИМЕНЕНИЕ ВЕКТОРОВ ПРИ РЕШЕНИИ ГЕОМЕТРИЧЕСКИХ ЗАДАЧ
  2. МАСЕЛЕЛЕРДИ ТҮРДҮҮ ЫКМА МЕНЕН ЧЫГАРУУНУН МИСАЛДАРЫ ЖЕ ГЕОМЕТРИЯЛЫК МАСЕЛЕЛЕРГЕ ВЕКТОРДУ КОЛДОНУУ
  3. EXAMPLES OF SOLVING PROBLEMS IN VARIOUS WAYS OR THE USE OF VECTORS IN SOLVING GEOMETRIC PROBLEMS
Abstract
  1. Данная статья направлена на углубление и расширение теоретических и практических знаний учеников и студентов. Пересечение плоскости перпендикулярный к ребрам приемы показано нарисунке, которое лежит в плоскости XOY, |ON| - ордината точки В. Написав координаты вершин треугольника, вычисляем векторное произведение векторов ОА и ОВ, модуль которого равен площади параллелограмма, построенного на этих двух векторах (по определению), а площадь треугольника равна половине площади параллелограмма. Затем находится высота. Во второй задаче (§19, №19), рисунок показан в учебнике, в решение были использованы теоремы о трех перпендикулярах и площади проекта фигуры А в §19 задаче №36 были использованы векторные произведение двух векторов. В задаче §19 №56, после выполнения необходимого рисунка, за начало точки О была взята точка пересечения медиан треугольника АВС. Затем было использовано векторное произведение двух векторов. В задаче § 21 №16 применялось смешанное произведение трех векторов. За начало координат было принято точка пересечения диагоналей ромба.
  2. Бул макала окуучулардын, студенттердин теориялык жана практикалык билимдерин тереңдетүү, кеңейтүү максатын көздөйт. Биринчи маселеде (§19 №12), призманын каптал кырына перпендикуляр болгон кесилиш чиймеде көрсөтүлгөн, бул ХОУ тегизидисинде жатат |ON| - В чекитинин ординатасы кесилиштин чокуларынын координаталарын жазып алгандан кийин, ОА жана ОВ векторлорунун вектордук көбөйтүндүсүн таап, андан кийин модулун таап, ал ОА жана ОВ векторлоруна түзүлгөн параллелограммдын аянтына барабар болот (аныктама боюнча). Үч бурчтуктун аянты анын жарымына барабар болот. Андан кийин бийиктиги табылат. Экинчи маселеде (§19, №19), чиймеси окуу китебинде көрсөтүлгөн, үч перпендикуляр жөнүндөгү теорема жана фигуранын проекциясынын аянты жөнүндөгү теоремалар колдонулду. §19, №36 болсо, чиймедегидей кылып жайгаштырып алгандан кийин эки вектордун вектордук көбөйтүндүсү колдонулду. §19, №56 да, чиймесин аткаргандан кийин, О чекити үчүн АВс нын медианаларынын кесилишин кабыл алып, эки вектордун вектордук көбөйтүндүсүн колдондук. §21, №16 да үч вектордун аралаш көбөйтүндүсү колдонулду. Эсептөөнүн башталышы үчүн ромбдун диагоналдарынын кесилиши алынды.
  3. The purpose of the article aims to expand and deepen knowledge in the theory and practice of students. The intersection of the plane perpendicular to the edges of the prism is shown in the figure, which lies in the plane XOY, lO Nl of the ordinates of point B. Having written the coordinates of the vertices of the triangle, we calculate the vector product of the vectors OA and OB, the modulus of which is equal to the area of the parallelogram built on these two vectors (by definition) and the area of the triangle is equal to half the area of the parallelogram, then the height is found. In the second problem (§19 №19), the drawing is shown in the textbook, the solution was used the theorems on three perpendiculars and the projection area of the figure. And in §19 problem №36, the vector product of two vectors was used. In problem §19№56, after completing the required drawing, the point of intersection of the medians of the triangle ABC was taken as the origin of point O. Then the cross product of two vectors was used. Problem §21 №16 used the mixed product of three vectors. The point of intersection of the Rhombus diagonals was taken as the origin of coordinates.
Keywords
  1. скрещивающиеся, наименьшее расстояние, общий перпендикуляр, наклонная.
  2. кайчылаш, эң кымка аралык, жалпы перпендикуляр, жантык.
  3. interbreeding, shortest distant, common perpendicular, oblique.
Authors info
  1. Ташматов Ч.О., Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, преподаватель. Бокоева М.К., Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, старший преподаватель.
  2. Ташматов Ч.О., Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу. Бокоева М.К., Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, улук окутуучу.
  3. Ch. Tashmatov, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, lecturer. M. Bokoeva, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, senior lecturer.
Pdf
DOI
  • 10.26104/IVK.2022.45.557
  • Citing
  • Ташматов Ч.О., Бокоева М.К. ПРИМЕРЫ РЕШЕНИЯ ЗАДАЧ РАЗЛИЧНЫМИ СПОСОБАМИ ИЛИ ПРИМЕНЕНИЕ ВЕКТОРОВ ПРИ РЕШЕНИИ ГЕОМЕТРИЧЕСКИХ ЗАДАЧ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2022. №. 5. C. 14-18