|
-
Бектемир кызы А., Кочорбаева Б.Э.
-
Бектемир кызы А., Кочорбаева Б.Э.
-
Bektemir kyzy A., B. Kochorbaeva
-
СОЗДАНИЕ И ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ЦИКЛА ЗАДАНИЙ ДЛЯ РАЗВИТИЯ МАТЕМАТИЧЕСКИХ НАВЫКОВ УЧАЩИХСЯ
-
ОКУУЧУЛАРДЫН МАТЕМАТИКАЛЫК КӨНДҮМДӨРҮН ЖӨНДӨМДҮҮЛҮКТӨРҮН ӨНҮКТҮРҮҮЧҮ ТАПШЫРМАЛАРДЫН ЦИКЛИН ТҮЗҮҮ ЖАНА КОЛДОНУУ
-
CREATING AND USING A CYCLE OF TASKS FOR THE DEVELOPMENT OF STUDENTS' MATHEMATICAL SKILLS
-
В статье определена роль диагностики выполнения учащимися математических задач в развитии математических
умений. Рассмотрение математических способностей как
системы конкретных компонентов позволяет сосредоточить
внимание на изменениях, происходящих в структуре обучения.
Для этого проводится небольшой тест, который диагностирует компоненты развития предложенной структуры математических навыков, а затем анализирует динамику изменения. Развитие потенциала студентов состоит из различных
мероприятий. Эти усилия образуют сложную структуру.
Некоторые из этих действий должны быть выполнены много
раз, шаг за шагом. Если навыки и умения учащихся по математике характеризуют их действия, а способности характеризуют знания каждого ученика по математике. Иными словами, способность – это индивидуально-психологическая особенность, отличающая людей друг от друга.
-
Макалада окуучулардын математикалык жөндөмдүүлүктѳрүн өнүктүрүүдө, математикалык тапшырмаларды
аткарууларын диагноздоонун ролу аныкталып көрсөтүлдү.
Математикалык жѳндѳмдүүлүктү анык бир компоненттердин системасы катары кароо окуп-үйрѳнүүнүн курамында болуучу ѳзгѳрүүлѳргѳ кѳңүлдү топтоого мүмкүнчүлүк берет.
Бул үчүн чакан текшерүү иштери жүргүзүлѳт, мында математикалык жѳндѳмдүн биз сунуш кылган структурасынын
ѳнүгүү компоненттери диагноздолот, андан кийин ѳзгѳрүүлѳрдүн динамикасына анализ жасалат. Окуучулардын жөндөмдүүлүгүн жогорулатуу ар кандай иш аракеттерден турат. Ал аракеттер татаал структураны түзөт. Алардын
ичинен кээ бир иш аракеттерди көптөгөн жолу ар кадам сайын аткарууга туура келет. Эгерде математика боюнча окуучулардын көндүмдөрү жана билгичтиктери алардын иш-аракетин мүнөздөсө ал эми жөндөмдүүлүк ар бир окуучунун математика боюнча билимин мүнөздөйт. Башкача айтканда
жөндөмдүүлүк адамдарды бири-биринен айырмалоочу жекече-психологиялык өзгөчөлүк.
-
The article defines the role of diagnosing the performance of
mathematical tasks by students in the development of mathematical
skills. Considering mathematical abilities as a system of specific
components allows us to focus on the changes taking place in the
structure of learning. To do this, a small test is carried out, which
diagnoses the components of the development of the proposed
structure of mathematical skills, and then analyzes the dynamics of
change. The development of student potential consists of various
activities. These efforts form a complex structure. Some of these
actions must be performed many times, step by step. If the skills
and abilities of students in mathematics characterize their actions,
and abilities characterize the knowledge of each student in
mathematics. In other words, ability is an individual psychological
feature that distinguishes people from each other.
-
способность, привычка, навык, умение, множественность, диагностика, цикл.
-
жөндөмдүүлүк, адат, көндүм, билгичтик, көптүктөр, диагноздоо, цикл.
-
ability, habit, skill, skill, multiplicity, diagnosis, cycle.
-
Бектемир кызы А., Кыргызский государственный
университет имени И. Арабаева, г. Бишкек,
Кыргызская Республика, преподаватель.
Кочорбаева Б.Э., Кыргызский государственный
университет имени И. Арабаева, г. Бишкек,
Кыргызская Республика.
-
Бектемир кызы А., И. Арабаев атындагы Кыргыз
мамлекеттик университети, Бишкек шаары,
Кыргыз Республикасы, окутуучу.
Көчөрбаева Б.Э., И. Арабаев атындагы Кыргыз
мамлекеттик университети, Бишкек шаары,
Кыргыз Республикасы.
-
Bektemir kyzy A., Kyrgyz State University by name of
I. Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic, lecturer.
B. Kochorbaeva, Kyrgyz State University by name of
I. Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic.
Бектемир кызы А., Кочорбаева Б.Э. СОЗДАНИЕ И ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ЦИКЛА ЗАДАНИЙ ДЛЯ РАЗВИТИЯ МАТЕМАТИЧЕСКИХ НАВЫКОВ УЧАЩИХСЯ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2022. №. 2. C. 89-91
|