New issue

2023, №: 3

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Ажибаева А.Ж., Жайылган кызы М.
  2. Ажибаева А.Ж., Жайылган кызы М.
  3. A. Azhibaeva, Jaiylgan kyzy M
Title
  1. ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ МАСТЕРСТВО И КУЛЬТУРА СОВРЕМЕННОГО УЧИТЕЛЯ
  2. АЗЫРКЫ УЧУРДАГЫ МУГАЛИМДИН ПЕДАГОГИКАЛЫК ЧЕБЕРЧИЛИГИ ЖАНА МАДАНИЯТТУУЛУГУ
  3. PEDAGOGICAL SKILLS AND MORAL VALUES OF THE MODERN TEACHERS
Abstract
  1. Учитель – это не только профессия, здесь требуют проявление индивидуальных качеств человека. Педагог должен быть трудолюбивым и творческим человеком, который любит детей, много работает для них, обладает интеллектуальным и духовным миром и способен работать по-новому, трудолюбив и креативен. Поэтому в этой статье мы рассмотрели навыки и культуру учителя, которые являются одной из профессий, определяющих будущее любого общества. Педагог, ориентированный на подготовку будущих кадров XXI века, должен уметь разбираться в глобальных проблемах мира, он может воспитывать хозяев будущего только в том случае, если владеет основами компьютерных технологий, приемами психологии управления. Кроме того, будущий учитель должен быть человеком, отражающий добро человечества. Учитель должен быть другом каждого ученика и в то же время человеком, влияющим на познавательную деятельность каждого ученика. Как известно, педагогическая культура включает в себя не только педагогическое мышление и педагогическую направленность учителей, но и стиль одежды и манеру речи. Каждый шаг и действие учителя не только оказывает огромное влияние на развитие личности, но также оказывает влияние на развитие и преобразование страны и общества.
  2. Мугалим – бул кесип гана эмес, адамдын жекече сапатын да талап кылат. Мугалим балдарды сүйгон, алар үчүн жан-дили менен берилип иштеген, интеллигенттүү, руханий дүйнөсү бай, жаңыча иштей билген, эмгекчил, чыгармачыл адам болушу зарыл. Ошондуктан, биз, бул макалада, ар бир коомдун келечегин аныктоочу кесиптин бири болгон мугалимдин чеберчилигин жана маданияттуулугун карадык. ХХI кылымдын ээлерине даярдоого багыт алган мугалим дүйнөдө болуп жаткан глобалдык проблемаларды түшүнө билиши зарыл, компьютердик технологиянын негиздерин, башкаруу психологиясынын техникасын өздөштүргөндө гана ал келечектин ээлерине тарбия бере алат. Андан тышкары келечектин мугалими адамзатка таандык жакшылыктарды өзүнө чагылдырган адам болушу керек. Мугалим ар бир окуучунун досу болуп ошону менен бирге ар бир окуучунун таанып билүү активдүүлүгүнө таасир эткен адам болушу зарыл. Ал эми педагогикалык маданиятка мугалимдердин педагогикалык ой жүгүртүүсү, педагогикалык багыттуулугу менен эле кошо кийинүү стили, сүйлөө манерасы, речи да кирээри белгилүү. Мугалимдин ар бир кылган кадамдары, жасаган иштери келечектин өсүп келе жаткан инсандарына чоӊ таасир берүү менен бирге, өлкөнүн, коомдун өзгөрүүсүнө да таасирин тийгизет.
  3. A teacher is not only a profession, but it also requires the personal qualities of the human. The teacher should be a person who loves children, who works a lot for them, should be an intelligent, who has a rich spiritual soul, who knows how to work creatively and smart. Therefore, in this article, we examined the skills and moral values of the teacher, which is one of the professions that will shape the future of any society. A teacher should be focused on training the masters of the 21st century, who able to understand the global problems of the world, he can educate the masters of the future only if he masters the basics of information technology, the methods of psychological managing. In addition, the teacher of the future should be a person who reflects the kindness of humanity. The teacher must be a friend for every student and at the same time a person who influences the cognitive activity of every student. It is known that culture of pedagogy includes not only pedagogical thinking, pedagogical orientation of teachers, but also the style of dress, manner of speech and the behavioral values. Each duty and step that a teacher takes, has a profound impact on the growing individuals of the future, as well as on the development of the country and society.
Keywords
  1. педагог, мастерство, культура, личность, общество, обучение, развитие, воспитание.
  2. педагог, чеберчилик, маданияттуулук, инсан, коом, окутуу, өнүгүү, тарбиялоо.
  3. teacher, art, culture, personality, society, training, development, education.
Authors info
  1. Ажибаева Айнура Жакшымбековна, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, доктор педагогических наук, профессор. Жайылган кызы Мээрим, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, преподаватель.
  2. Ажибаева Айнура Жакшимбековна, Талас мамлекеттик университети, Талас ш., Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин доктору, профессор. Жайылган кызы Мээрим, Талас мамлекеттик университети, Талас ш., Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Ainura Azhibaeva, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, doctor of pedagogical sciences, professor. Jaiylgan kyzy Meerim, Talas State University, Talas, Kyrgyz Republic, lecturer
Pdf
DOI
  • DOI:10.26104/IVK.2019.45.557
  • Citing
  • Ажибаева А.Ж., Жайылган кызы М. ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ МАСТЕРСТВО И КУЛЬТУРА СОВРЕМЕННОГО УЧИТЕЛЯ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2021. №. 4. C. 101-104