New issue

2023, №: 3

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Кудабаева Г.Б
  2. Кудабаева Г.Б
  3. G.B. Kudabaeva
Title
  1. ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ НАПРАВЛЕНИЯ ОБУЧЕНИЯ И ВОСПИТАНИЯ ПОДРОСТКОВ
  2. ӨСПҮРҮМ БАЛДАРДЫ ОКУТУП ТАРБИЯЛООДОГУ ПСИХОЛОГИЯЛЫК БАГЫТТАР
  3. EDUCATION OF ADOLESCENT CHILDREN, PSYCHOLOGICAL TRAINING
Abstract
  1. В статье рассмотрены психологические направления обучения и воспитания подростков. Также одной из актуальных проблем является обращение внимания на психологические особенности подростков в процессе обучения и воспитания. Психологические особенности рассматриваются в двух направлениях: по индивидуальным особенностям и по возрастным особенностям. В этой статье мы попытались проанализировать психологические особенности подростков А именно такие особенности подростков как чувство взрослости, стремятся быть похожими на взрослых, быть самостоятельными, принимают взрослых как эталон, то есть подражание взрослым действиям, направленные на то, что бы завоевать уважение среди своих сверстников, при этом влияние своих друзей, сверстников оказывается сильнее чем советы и наставления учителей и родителей. Так как дети в этом возрасте уже созревают в анатомически-физиологическом плане и чувствуют себя взрослыми, тяжело воспринимают критику, высказанную в их адрес. Поэтому учителя в процессе обучения и воспитания подростков должны тщательно с педагогическим мастерством делать подход к подросткам.
  2. Макалада өспүрүм балдарды окутуп тарбиялоодогу психологиялык багыттар каралган. Ошондой эле балдарды окутуп тарбиялоо процесинде алардын психологиялык өзгөчөлүктөрүнө көңүл буруу актулдуу маселелерден экендиги белгиленген. Психологиялык өзгөчөлүктөрдү эки багытта карайбыз. Жекече өзгөчө өзгөчөлүктөрз боюнча жана жаш курак өзгөчөлүктөрү боюнча. Бул эмгекте өспүрүм курактагы балдардын психологиялык өзгөчөлүктөрүн талдоого аракеттендик. Атап айтканда, өспүрүм курактагы балдардын өзүн чоң адамдай сезүүлөрү, өз алдынчалыкка умтулуулары,чоңдорду эталон катары кабыл алуулары башкача айтканда чоң адамдардын жүрүм-турумун тууроо, жолдошторунун сыйына ээ болууга болгон аракеттери, мугалимдердин жана ата-энелеринин кеп-кеңештерине караганда өз курбалдаштарынын таасиринин күчтүүлүгү сыяктуу өзгөчөлүктөргө ээ. Себеби, бул курактагы балдар анатомиялык-физиологиялык жактан жетилип калгандыктан өздөрүн чоң адамдай сезишип, алардын дарегине айтылган сын-пикирлерди өтө оор кабыл алышат. Ошондуктан, мугалимдер окутуп тарбиялоо процессинде өспүрүм курактагы балдарга педагогикалык чеберчилик менен өтө кылдат мамиле жасоолору зарыл.
  3. Directions in the upbringing of children and adolescents, provided for in the article Psychology of Education. The psychological characteristics of children, their training and education, and also drawing attention to the fact that in the current process. We look in both directions and psychological features. Features of age and the individual characteristics. In this paper the teenagers who were trying to analyze the psychological characteristics of children age. In particular, the teen-age children steadfast attention to feel like an adult, independent and adults adopted as a benchmark i.e imitating the behavior of adults, attempts to regain the respect of his comrades, parents, teachers and other advice than to their peers, such as impact properties. The reason is because children of this age, anatomical and physiological maturity to feel like an adult, and they take criticism very difficult. Therefore, teachers in the process to educate young children with pedagogical skills necessary to be very careful.
Keywords
  1. подросток, подростковый возраст, психологические особенности, взрослые, эталон, поведение, социальные ситуации, влияние среды.
  2. өспүрүм, өспүрүм курак, психологиялык өзгөчөлүктөр, чоңдор, эталон, жүрүм-турум, социалдык кырдаалдар, чөйрөнүн таасири.
  3. teenager, adolescence, psychological characteristics, adults, standard, behavior, social situations, environmental impact.
Authors info
  1. Кудабаева Гулира Байдылдаевна, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, кандидат философских наук, доцент.
  2. Кудабаева Гулира Байдылдаевна, Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, философия илимдеринин кандидаты, доцент.
  3. Gulira Kudabaeva, Talas state university, Talas, Kyrgyz Republic, candidate of philosophical science, associate professor.
Pdf
DOI
  • DOI:10.26104/IVK.2019.45.557
  • Citing
  • Кудабаева Г.Б ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ НАПРАВЛЕНИЯ ОБУЧЕНИЯ И ВОСПИТАНИЯ ПОДРОСТКОВ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2019. №. 5. C. 137-140