New issue

2023, №: 3

More

Известия ВУЗов Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Кашматова Ж.А., Байжигитов Б.Б.
  2. Кашматова Ж.А., Байжигитов Б.Б.
  3. J.A. Kashmatova, B.B. Bayjigitov
Title
  1. ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ВОЗДЕЙСТВИЙ НА УРОВЕНЬ И ДИНАМИКУ ГОТОВНОСТИ СТУДЕНТОВ СПЕЦИАЛЬНОСТИ ПЕДАГОГИКА И МЕТОДИКА НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ К ОЗДОРОВИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
  2. ПЕДАГОГИКА ЖАНА БАШТАЛГЫЧ БИЛИМ БЕРҮҮНҮН МЕТОДИКАСЫ АДИСТИГИНИН СТУДЕНТТЕРИНИН ДЕН СООЛУКТУ ЧЫҢДООЧУ ИШМЕРДҮҮЛҮККӨ ДАЯРДООНУН ДЕҢГЭЭЛИНЕ ЖАНА ДИНАМИКАСЫНА КАРАТА ПЕДАГОГИКАЛЫК ТААСИРДИН НАТЫЙЖАЛУУЛУГУ
  3. EFFECTIVENESS OF PEDAGOGICAL IMPACTS ON THE LEVEL AND DYNAMICS OF READINESS OF STUDENTS OF SPECIALTIES OF PRIMARY CLASSES TEACHERS OF PHYSICAL CULTURE ACTIVITIES
Abstract
  1. Данная статья посвящена определению сущности и содержания подготовки будущих педагогов начальных классов к оздоровительной деятельности. Разработана пе¬дагогическая система формирования готовности к физ¬культурно-спортивной деятельности, обоснован комплекс педагогических условий ее эффективной практи-ческой реа¬лизации в физическом воспитании студентов-педаго¬гов. Цель экспериментального исследования заклю-чалась в изучении уровня и динамики развития готовности студен¬тов-педагогов к физкультурно-спортивной дея¬тель¬ности при традиционных подходах к физическому воспитанию. Для достижения этой цели нами были проведены: тести¬ро¬вание уровня и динамики усвоения знаний по предмету «Физическая культура»; анкетный опрос закрытого типа: «Отношение к физкультурной- спортивной деятельности; тестирование уровня разви¬тия физических качеств. В исследовании приняли участие студенты Кызыл-Кийского гуманитарно-педагогического института Баткенского государственного университета. В первом эксперименте при¬няли участие 50 студентов первого курса, 55 студен-тов второго курса, 50 студентов третьего и 50 студе¬н-тов четвертого курсов обучающихся по специальности «педагог начальных классов».
  2. Бул макала болочок башталгыч класстардын педа-гог¬дорун ден соолукту чыңдоочу ишмердүүлүккѳ даяр¬доо-нун маныз-маанисин жана мазмунун аныктоого арна¬лат. Дене тарбиялык-спорттук ишмердүүлүккѳ даярдоо¬нун пе-да¬гогикалык системасы иштелип чыккан жана студент-педагогдорду дене жактан тарбиялоонун эффек¬тивдүү прак¬тикалык ишке ашырылышынын педагогика¬лык шарт-та¬рынын комплекси негизделген. Эксперимен¬тал¬дык изил-дөө¬нүн максаты дене тарбиясына салттуу мамиле кы¬луу-да студенттердин дене тарбиялык ишмер¬дүүлүккө даяр-ды¬гынын деңгээлин жана динамикасын изилдөөдө болду. Коюлган максатка жетүү үчүн төмөн¬күлөр жасалды: «Дене тарбия» дисциплинасы боюнча билим деңгээлин жана динамикасын тестирлөө; жабык типтеги анке¬та-лык сурамжылоо: «дене тарбиялык ишмердүүлүккө мами-ле»; физикалык сапаттардын деңгээлин тестирлөө. Изил-дөөгө Баткен мамлекеттик университетинин Кызыл-Кыя гуманитардык-педагоги¬калык институтунун студентте-ри катышты. Экспери¬менталдык изилдөөдө «башталгыч класстын педагогу» адистигинин биринчи курсунун 50 сту-денти, экинчи курстун 55 студенти, үчүнчү, төр¬түн¬чү курстардан 50 дѳн студент катышты. Педагогикалык билимдерди өлчөө жана баалоо Е.Н. Авксентьев тарабы-нан сунушталган тесттик тапшырмалар системасынын жардамы менен жүргүзүлдү. Тесттик тапшырмалардын мазмуну Кыргыз Республикасынын жалпы билим берүүчү мектептеринин башталгыч класстарынын окуучулары үчүн дене тарбиясы боюнча окуу материалын камтыды.
  3. This article is devoted to the definition of the essence and content of the training of future primary school teachers to health activities. The pedagogical system of formation of readiness for physical culture and sports activity is developed, the complex of pedagogical conditions of its effective practical realization in physical education of students-teachers is pro¬ved. The aim of the experimental study was to study the level and dynamics of development of readiness of students-teachers to physical culture and sports activities in traditional approa¬ches to physical education. To achieve this goal, we have con¬ducted: testing the level and dynamics of learning on the subject of "Physical culture"; questionnaire closed type: "Atti¬tu¬de to physical culture and sports activities; testing the level of development of physical qualities. The study was attended by students of the Kyzyl-Kiy humanitarian and pedagogical Insti-tute of Batken state University. The first experiment invo¬lved 50 first-year students, 55 second-year students, 50 third-year students and 50 fourth-year students majoring in "primary school teacher".
Keywords
  1. начальные классы, педагог, физ¬куль¬¬турно-спортивная деятельность, студент-педагог, фи¬зическое воспитание, педагогические условия, эффек¬тив¬ность.
  2. башталгыч класстар, педагог, дене тарбиялык-спорттук ишмердүүлүк, студент-педа¬гог, дене тарбия, педагогикалык шарттар, натыжалуулук.
  3. primary classes, teacher, physical sports acti¬vi¬ties, student-teacher, physical education, pedagogical condi¬tions, efficiency.
Authors info
  1. Кашматова Жамиля Ашировна, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Кызыл-Кийский педаго- гический институт, старший преподаватель. Байжигитов Болотбек Баракбаевич, Баткенский государственный университет, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, Кызыл-Кийский педаго- гический институт, старший преподаватель.
  2. Кашматова Жамиля Ашировна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, Кызыл-Кыя педагогикалык институту, ага окутуучу. Байжигитов Болотбек Баракбаевич, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, Кызыл-Кыя педагогикалык институту, ага окутуучу.
  3. Jamilya Kashmatova, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyzstan, Kyzyl-Kiya pedagogical institute, senior lecturer. Bolotbek Bayjigitov, Batken state university, Kyzyl-Kiya, Kyrgyzstan, Kyzyl-Kiya pedagogical institute, senior lecturer.
Pdf
DOI
  • None
  • Citing
  • Кашматова Ж.А., Байжигитов Б.Б. ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ВОЗДЕЙСТВИЙ НА УРОВЕНЬ И ДИНАМИКУ ГОТОВНОСТИ СТУДЕНТОВ СПЕЦИАЛЬНОСТИ ПЕДАГОГИКА И МЕТОДИКА НАЧАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ К ОЗДОРОВИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2018. №. 5. C. 128-131