New issue

2024, №: 3

More

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Кошуев А.Ж., Тухлиева З.К.
  2. Кошуев А.Ж., Тухлиева З.К.
  3. A. Koshuev, Z. Tukhlieva
Title
  1. ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ У СТУДЕНТОВ В ВЫСШЕМ УЧЕБНОМ ЗАВЕДЕНИИ
  2. ЖОГОРКУ ОКУУ ЖАЙЫНДА СТУДЕНТТЕРДИН ОРТОСУНДАГЫ МАДАНИЯТ АРАЛЫК БАЙЛАНЫШТЫ КАЛЫПТАНДЫРУУ
  3. FORMATION OF INTERCULTURAL COMMUNICATION AMONG STUDENTS AT A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION
Abstract
  1. В данной статье рассматривается формирование межкультурной коммуникации в вузе. Формирование межкультурной коммуникации в вузе должен соответствовать целям межкультурного обучения, современным тенденциям языкового образования. В статье рассмотрены основные виды деятельности, которые должен выполнять коммуникант в условиях межкультурного взаимодействия и целесообразность их включения в содержание обучения межкультурной коммуникации. Большое внимание в статье уделяется на процесс практического овладения иностранным языком, на взгляд автора, ведущая роль должна отводиться формированию межкультурной компетенции, которая подразумевает знание культурных особенностей своей страны и страны изучаемого языка, навыки и умения приспосабливать свои знания к новой культурной среде и наличие таких качеств личности, как толерантность, терпимость, патриотизм, эмпатия. Автор так же утверждает, чтобы по-настоящему овладеть иностранным языком, недостаточно усвоить только его лексические, грамматические и синтаксические особенности. Язык – это часть культуры любого народа. Поэтому обучать языку нужно в непосредственной связи с изучением культурных особенностей стран изучаемого языка.
  2. Бул макалада университетте маданияттар аралык байланыштын калыптанышы талкууланат. Университетте маданияттар аралык байланышты калыптандыруу маданияттар аралык билим берүүнүн максаттарына, тилдик билим берүүнүн заманбап тенденцияларына ылайык келиши керек. Макалада маданияттар аралык өз ара аракеттенүү шарттарында коммуникант аткара турган иш-аракеттердин негизги түрлөрү жана аларды маданияттар аралык байланышты окутуунун мазмунуна киргизүүнүн максатка ылайыктуулугу каралат. Макалада чет тилин практикалык өздөштүрүү процессине көп көңүл бурулат, автордун пикири боюнча, өз өлкөсүнүн жана жашаган өлкөнүн маданий өзгөчөлүктөрүн билүүнү камтыган маданияттар аралык компетенттүүлүктүн калыптанышына башкы ролду берүү керек. Үйрөнүп жаткан тил, өз билимин жаңы маданий чөйрөгө ыңгайлаштыруу жөндөмү жана жөндөмү жана инсандын толеранттуулук, сабырдуулук, патриоттуулук, эмпатия сыяктуу сапаттарынын болушу. Автор ошондой эле чет тилин чындап өздөштүрүү үчүн анын лексикалык, грамматикалык жана синтаксистик өзгөчөлүктөрүн гана өздөштүрүү жетишсиз экенин айтат. Тил ар бир элдин маданиятынын бир бөлүгү. Демек, тилди үйрөнүп жаткан тилдин өлкөлөрүнүн маданий өзгөчөлүктөрүн изилдөө менен түз байланышта окутуу зарыл.
  3. This article describes the teaching of intercultural communication at university. The teaching of intercultural communication at the university must correspond to the goals of intercultural learning, modern trends in language education. The article discusses the main activities that a communicant should perform in the context of intercultural interaction and the feasibility of their inclusion in the content of teaching intercultural communication. Much attention in the article is paid to the process of practical mastery of a foreign language, in the opinion of the author, the leading role should be given to the formation of intercultural competence, which implies knowledge of the cultural characteristics of the country of the language being studied, skills and abilities to adapt one's knowledge to a new cultural environment and the presence of such personality traits as tolerance, patriotism, empathy. The author also affirms that in order to master a foreign language, it is not enough to learn only its lexical, grammatical and syntactic features. Language is part of the culture of any nation. Therefore, it is necessary to teach the language in direct connection with the study of the cultural characteristics of the countries of the language being studied.
Keywords
  1. межкультурная обучения, межкультурная компетенция, коммуникация, культура, иностранный язык, учебный процесс, студент, преподаватель, толерантность, современный подход.
  2. маданияттар аралык окутуу, маданияттар аралык компетенттүүлүк, коммуникация, маданият, чет тили, окуу процесси, окуучу, мугалим, толеранттуулук, заманбап мамиле.
  3. intercultural learning, intercultural competence, communication, culture, foreign language, educational process, student, teacher, tolerance, modern approach.
Authors info
  1. Кошуев Абдижамил Жумаевич, Баткенский государственный университет, Кызыл-Кийский гуманитарно-педагогический институт, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, кандидат физико-математических наук, и.о. профессора. Тухлиева Зарина Камаридиновна, Худжандский государственный университет имени академика Б. Гафурова, г. Худжанд, Республика Таджикистан, соискатель.
  2. Кошуев Абжамил Жумаевич, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя гуманитардыкпедагогикалык институту, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, физика жана математика илимдеринин кандидаты, профессордун м.а. Тухлиева Зарина Камаридиновна, Академик Б. Гафуров атындагы Худжанд мамлекеттик университети, Худжанд шаары, Тажикстан Республикасы, изденүүчү.
  3. Abdujamil Koshuev, Batken State University, Kyzyl-Kiya Humanitarian Pedagogical Institute, Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, candidate of physical and mathematical sciences, professor. Zarina Tukhlieva, Khujand State University by name of academician B. Gafurov, Khujand, Republic of Tajikistan, applicant.
Pdf
DOI
  • 10.26104/NNTIK.2022.94.31.049
  • Citing
  • Кошуев А.Ж., Тухлиева З.К. ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ У СТУДЕНТОВ В ВЫСШЕМ УЧЕБНОМ ЗАВЕДЕНИИ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2022. №. 2. C. 200-204