New issue

2024, №: 3

More

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Paper
Authors
  1. Умарбекова А.А., Жайылган кызы М.
  2. Умарбекова А.А., Жайылган кызы М.
  3. A.A.Umarbekova, Zhaiylgan kyzyМ.
Title
  1. СОВМЕСТНАЯ РАБОТА УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ И РОДИТЕЛЕЙ В ИНКЛЮЗИВНОМ ОБРАЗОВАНИИ
  2. ИНКЛЮЗИВДИК БИЛИМ БЕРҮҮДӨ БАШТАЛГЫЧ МЕКТЕПТИН МУГАЛИМДЕРИ МЕНЕН АТА-ЭНЕЛЕРДИН БИРДИКТҮҮ ИШ АРАКЕТТЕРИ
  3. JOINT WORK OF ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS AND PARENTS IN INCLUSIVE EDUCATION
Abstract
  1. В последние годы система образования на основе демократических принципов уделяет особое внимание образованию детей с ограниченными возможностями. Инклюзивное образование исключает все нарушения прав детей, учитель обеспечивает равное отношение ко всем детям в процессе обучения и в то же время создает особые условия для детей с ограниченными возможностями. Взаимодействия учителя и семьи очень важно в организации инклюзивного образования. Регулярное общение между школой и родителями в учебном процессе обеспечивает развитие ребенка с особыми потребностями. В этом процессе учитель должен играть ведущую роль, прежде всего, в предоставлении родителям психолого-педагогических знаний о том, как правильно обращаться с ребенком и обучать его.
  2. Акыркы жылдары билим берүү системасында демократиялык принциптердин негизинде ден-соолугунан мүмкүнчүлүгү чектелген балдарга билим берүүгө өзгөчө көңүл бурулуп жатат. Инклюзивди кбилим берүүдө балдардын баардык укуктарынын бузулушу алынып салынат, мугалим окутуу иш-аракетинде баардык балдарга бирдей мамилени камсыздайт жана ошол эле мезгилде мүмкүнчүлүгү чектелген балдар үчүн өзгөчө шарттарды түзөт. Инклюзивдик билим берүүнү уюштурууда мугалим менен үй-бүлөнүн биргелешкен иш аракеттери өтө маанилүү. Мектеп менен ата-энелердин ортосундагы үзгүлтүксүз байланыш окутуу процессинде өзгөчө муктаждыкка ээ баланын билим алуудагы өсүүсүн камсыз кылат. Бул процессте мугалим жетекчи ролду аткарууга тийиш, ал биринчи кезекте атаэнелерге балага туура мамиле жасоо жана таалим тарбия берүү боюнча психологиялык-педагогикалык билимдерди берүүсү зарыл.
  3. In recent years, the democratic education system has been paying particular attention to the education of children withb disabilities. Inclusive education excludes all violations of childrensrights; the teacher ensures edual treatment of all children in the learning process and at the same time creates special conditions for children with disabilities.Teacher family interaction is very important in organizing inchusife education. Regular communication between the school and parents in the educational process ensures the development of a child with special needs. In this procees, the teacher should play a leading role, first of all, in providing parents with psychological and pedagogical knowledge on how to properly handle and educate the child.
Keywords
  1. дети, инклюзивное образование, учитель, родители, деятельность, психолого-педагогические знания, педагогическое воспитание.
  2. балдар, инклюзивдик билим берүү, мугалим, ата-энелер, иш аракеттер, психологиялык-педагогикалык билимдер, таалим тарбия.
  3. children, inclusive education, teacher, parents, activities, psychological and pedagogical knowledge, pedagogical education.
Authors info
  1. Умарбекова Анара Анарбаевна, Таласский государственный университет, г. Талас, Кыргызская Республика, кандидат педагогических наук, доцент. Жайылган кызы Мээрим, Таласский государственный университет, г.Талас, Кыргызская Республика, преподаватель.
  2. Умарбекова Анара Анарбаевна, Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин кандидаты, доцент. Жайылган кызы Мээрим, Талас мамлекеттик университети, Талас шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Anara Umarbekova, Talas state University, Talas, Kyrgyz Republic, candidate of pedagogical sciences, associate professor. Zhaiylgan kyzy Meerim, Talas state University, Talas, Kyrgyz Republic, lecturer.
Pdf
DOI
  • DOI:10.26104/NNTIK.2019.45.557
  • Citing
  • Умарбекова А.А., Жайылган кызы М. СОВМЕСТНАЯ РАБОТА УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ И РОДИТЕЛЕЙ В ИНКЛЮЗИВНОМ ОБРАЗОВАНИИ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2020. №. 6. C. 81-84