Новый выпуск

2024, №: 2

Подробнее

Известия ВУЗов Кыргызстана

Cтатья
Авторы
  1. Урайымова Г.М., Мадумарова М.К., Турдумаматова Ч.С.
  2. Урайымова Г.М., Мадумарова М.К., Турдумаматова Ч.С.
  3. G. Uraiymova, M. Madumarova, Ch. Turdumamatova
Название
  1. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ НРАВСТВЕННЫХ ИДЕЙ В ЭПОСЕ «МАНАС» КАК СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ
  2. «МАНАС» ЭПОСУНДАГЫ АДЕП-АХЛАК ИДЕЯЛАРЫН ТАРБИЯЛООНУН КАРАЖАТЫ КАТАРЫНДА КОЛДОНУУ
  3. THE USE OF MORAL IDEAS IN THE EPIC «MANAS» AS A MEANS OF EDUCATION
Аннотация
  1. В этой статье обсуждаются нравственные идеи в эпосе «Манас», выявлено и проведен педагогический анализ. Мы расскажем о методах воспитания, которые использовались при создании эпоса «Манаса», и о том, как попирали труд и патриотизм. Найти ответы на вопросы о ребенке и его воспитании в эпосе «Манас» – значит показать, что эпос – это настоящее этнопедагогическое сокровище. Раскрывая секреты патриотического воспитания будущих поколений в характере Манаса и показать, что педагогика «Манаса» – важный урок для сегодняшних педагогов. Народная педагогика великого эпоса «Манас» – заповедь неизгладимая, бессмертная. Эта заповедь актуальна и сегодня. Правила народного образования в «Манасе»: понимание личности ребенка, важно отметить, что сегодняшнее требование – быть уникальным, иметь возможность свободно передвигаться в соответствии со своими личными способностями.
  2. Бул макалада «Манас» эпосундагы адеп-ахлак идеялары ачып көрсөтүлгөн жана ага педагогикалык талдоо жүргүзүлгөн. Манастын Манас болушунда кандай тарбия амалдарын колдонушкан жана эмгекке, мекенчилдикке, патриоттуулукка кантип тапталгандыгы тууралуу сөз болот. «Манас» эпосунан бала жана анын тарбиясы жөнундөгү суроолорго жооп табуу менен эпостун чыныгы этнопедагогикалык казына экендигин көрсөтүү болуп эсептелет. Манастын мүнөзүнөн келечектеги муундарды мекенчилдикке тарбиялоодо тарбиялоонун сырларын ачып берүү менен, «Манастын» педагогикасын бүгүнкү тарбиячыларга маанилүү сабак экендигин ачып көрсөтүү. Улуу «Манас» эпосунун элдик педагогикасы – бул көөнөрбөс, өлбөс-өчпөс осуят. Бул осуят бүгүнкү күндө да актуалдуу боюнча кала берет. «Манастагы» элдик тарбиянын эрежелери: баланын жеке өзгөчөлүгүн аңдоо, өздүк бөтөнчөлүгүнө жараша мамиле кылуу, жеке жөндөмүнө жараша эркин канат күүлөшүнө сүрөөн болуу бүгүнкү күндүн да талабы экендигин белгилөө.
  3. This article discusses moral ideas in the epic «Manas» identified and conducted a pedagogical analysis. We will tell you about the methods of education that were used to create «Manas», and how they trampled on labor and patriotism. Finding answers to questions about the child and his upbringing in the epic «Manas» means to show that the epic is a real ethnopedagogical treasure. Revealing the secrets of patriotic education of future generations in the character of Manas and show that the pedagogy of «Manas» is an important lesson for today's teachers. The folk pedagogy of the great epic «Manas» is an indelible, immortal commandment. This commandment is still valid today. The rules of public education in «Manas»: understanding the personality of the child, it is important to note that today's requirement is to be unique, to be able to move freely in accordance with your personal abilities.
Ключевые слова
  1. мораль, традиции, нравственность, культура, воспитание, Родина, наследие, патриотизм, этнопедагогика.
  2. адеп-ахлак, каада салт, ыйман, маданият, тарбия, Мекен, мурас, патриоттуулук, этнопедагогика.
  3. morality, traditions, morality, culture, upbringing, homeland, heritage, patriotism, ethnopedagogy.
Сведения об авторах
  1. Урайымова Гулгакы Мурзалиевна, Баткенский государственный университет, Кызыл-Кийский гуманитарно-педагогический институт, г.Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, старший преподователь. Мадумарова Малохат Косимовна, Баткенский государственный университет, Кызыл-Кийский гуманитарно-педагогический институт, г.Кызыл-Кия, Кыргызская Республика, кандидат педагогических наук, и.о. доцента. Турдумаматова Чолпонай Сагынбаевна, Баткенский государственный университет, Кызыл-Кийский гуманитарно-педагогический институт, г. Кызыл-Кия, Кыргызская Республика,
  2. Урайымова Гулгакы Мурзалиевна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, ага окутуучу. Мадумарова Малохат Косимовна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту, КызылКыя шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин кандидаты, доценттин м.а. Турдумаматова Чолпонай Сагынбаевна, Баткен мамлекеттик университети, Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Gulgaky Uraiymova, Batken State University, KyzylKiya Humanitarian and Pedagogical Institute, KyzylKiya, Kyrgyz Republic, lecturer. Malokhat Madumarova, Batken State University, Kyzyl-Kiya Humanitarian and Pedagogical Institute, Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, candidate of philological sciences, acting associate professor. Cholponay Turdumamatova, Batken State University, Kyzyl-Kiya Humanitarian and Pedagogical Institute, Kyzyl-Kiya, Kyrgyz Republic, lecturer.
Полнотекстовая версия
DOI
  • DOI:10.26104/IVK.2019.45.557
  • Версия для цитирования
  • Урайымова Г.М., Мадумарова М.К., Турдумаматова Ч.С. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ НРАВСТВЕННЫХ ИДЕЙ В ЭПОСЕ «МАНАС» КАК СРЕДСТВО ВОСПИТАНИЯ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2021. №. 3. C. 245-248