|
-
Насирдинова Г.К., Молдоканова Д.А., Бекдолотова Ч.Ж.
-
Насирдинова Г.К., Молдоканова Д.А., Бекдолотова Ч.Ж.
-
G. Nasirdinova, D. Moldokanova, Ch. Bekdolotova
-
ПОВЫШЕНИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ АКТИВНОСТИ УЧАЩИХСЯ ПОСРЕДСТВОМ ВНЕДРЕНИЯ КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ПРЕПОДАВАНИИ ТЕМЫ «ОСНОВАНИЯ» НА УРОКАХ ХИМИИ
-
ХИМИЯ САБАГЫНДА «НЕГИЗДЕР» ТЕМАСЫН ОКУТУУДА КОМПЬЮТЕРДИК ТЕХНОЛОГИЯНЫ ИШКЕ АШЫРУУ АРКЫЛУУ ОКУУЧУЛАРДЫН ТААНЫП-БИЛҮҮ АКТИВДҮҮЛҮГҮН АРТТЫРУУ
-
INCREASING THE COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS THROUGH THE INTRODUCTION OF COMPUTER TECHNOLOGY WHEN TEACHING THE TOPIC «FUNDAMENTALS» IN A CHEMISTRY LESSON
-
В статье рассматривается вопрос о возможности самостоятельной работы с элементами информационных технологий, что является требованием времени, с целью реализации дифференцированного подхода и работы с каждым учеником при обучении химии. Учтено, что на сегодняшний день
в сфере образования реализация информационно-компьютерных технологий в учебном процессе является основным фактором активизации познавательного процесса учащихся. В
то же время компьютерные игры не только обогащают педагогический процесс новыми возможностями приобретения
знаний, умений и навыков, но и делают процесс обучения увлекательным благодаря игровой деятельности, включенной в
урок. Также они помогают учащимся усваивать учебный материал, стимулируют мотивацию учащихся и облегчают преодоление трудностей. Также было отмечено, что использование компьютерных образовательных игр может принести
много преимуществ как ученикам, так и учителям. В качестве примера отражено использование как элемента информационной компьютерной технологии на уроке химии при преподавании темы “Основания, их химические свойства и производство” в 8 классе – работа с текстом, создание графических объектов.
-
Макалада химия предметин окутууда ар бир окуучу менен иш алып баруу максатында аларды учурдун талабы болгон маалыматтык технологиянын элементтери менен өз алдынча иштей билүү маселеси каралган. Бүгүнкү күндө билим
берүү чөйрөсүндө маалыматтык-компьютердик технологиялардын окутуу процессинде ишке ашырылышы окуучулардын
таанып билүү процессин активдештирүүнүн негизги фактору
экендиги эске алынды. Ошол эле учурда компьютердик оюндар педагогикалык процессти билимге, билгичтикке жана
көндүмгө ээ боло турган жаңы мүмкүнчүлүктөр менен гана
байытпастан, ошондой эле сабакка киргизилген оюн иш-аракеттери аркылуу окуу процессин кызыктуу кылат. Окуучулардын окуу материалын өздөштүрүүсүнө, окуучулардын
кызыгуусун арттырып, кыйынчылыктарды жеңүүнү жеңилдетет. Компьютердик билим берүүчү оюндарды колдонуу
окуучуларга да, мугалимдерге да көптөгөн артыкчылыктарды бере тургандыгы да белгиленген. Мисал иретинде 8-класста “Негиздер, алынышы, химиялык касиеттери” темасын
окутууда маалыматтык компьютердин технологиянын бир
элементи катары химия сабагында презентацияны колдонуу,
текст менен иштөөнү, графикалык объекттерди түзүү чагылдырылган.
-
The article discusses the possibility of independent work
with elements of information technology, which is a requirement of
time, in order to implement a differentiated approach and work
with each student when teaching chemistry. It is taken into account
that today in the field of education, the implementation of information and computer technologies in the educational process is the
main factor in activating the cognitive process of students. At the
same time, computer games not only enrich the pedagogical process with new opportunities for acquiring knowledge, skills and
abilities, but also make the learning process exciting thanks to the
gaming activities included in the lesson. They also help students to
assimilate educational material, stimulate students' motivation and
facilitate overcoming difficulties. It was also noted that the use of
computer educational games can bring many advantages to both
students and teachers. As an example, the use of information computer technology as an element in a chemistry lesson when teaching the topic “Fundamentals, their chemical properties and production” in the 8th grade is reflected – working with text, creating
graphic objects.
-
информационные технологии, компьютерные технологии, учебные игры, процесс обучения, химия, познавательная деятельность, химические свойства, презентация, деятельность учителя, учащиеся.
-
маалыматтык технологиялар, компьютердик технологиялар, окуу оюндары, окуу процесси, химия, таанып-билүү ишмердүүлүгү, химиялык касиеттери, презентация, мугалимдин ишмердүүлүгү, окуучулар.
-
information technology, computer technology, educational games, learning process, chemistry, cognitive activity, chemical properties, presentation, teacher activity, students.
-
Насирдинова Гулзаада Калиевна, Кыргызский
государственный университет им. И.Арабаева,
г.Бишкек, Кыргызская Республика, кандидат
химических наук, доцент.
Молдоканова Динара Амантуровна, Кыргызский
государственный технический университет им.
И.Раззакова, г.Бишкек, Кыргызская Республика,
старший преподаватель.
Бекдолотова Чолпон Жоробековна, Кыргызский
государственный университет им. И.Арабаева,
г.Бишкек, Кыргызская Республика, магистрант.
-
Насирдинова Гулзаада Калиевна, И.Арабаев
атындагы Кыргыз мамлекеттик университети,
Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, химия
илимдеринин кандидаты, доцент.
Молдоканова Динара Амантуровна, И.Раззаков
атындагы Кыргыз мамлекеттик техникалык
университети, Бишкек шаары, Кыргыз
Республикасы, улук окутуучу.
Бекдолотова Чолпон Жоробековна, И.Арабаев
атындагы Кыргыз мамлекеттик университети,
Бишкек шаары, КР, магистрант.
-
Gulzaada Nasirdinova, Kyrgyz State University named
after I. Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic,
candidate of chemistry sciences, associate professor.
Dinara Moldokanova, Kyrgyz State Technical
University named after. And, Razzakova, Bishkek,
Kyrgyz Republic, senior lecturer.
Cholpon Bekdolotova, Kyrgyz State University named
after I. Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic,
undergraduate.
10.26104/NNTIK.2023.46.23.017
Насирдинова Г.К., Молдоканова Д.А., Бекдолотова Ч.Ж. ПОВЫШЕНИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ АКТИВНОСТИ УЧАЩИХСЯ ПОСРЕДСТВОМ ВНЕДРЕНИЯ КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ПРЕПОДАВАНИИ ТЕМЫ «ОСНОВАНИЯ» НА УРОКАХ ХИМИИ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2023. №. 7. C. 92-95
|