Новый выпуск

2023, №: 5

Подробнее

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Cтатья
Авторы
  1. Беделова К.
  2. Беделова К.
  3. К. Bedelova
Название
  1. ФОРМИРОВАНИЕ ЧИТАТЕЛЬСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ ПРИ ОЗНАКОМЛЕНИИ С ПРОИЗВЕДЕНИЯМИ ПОЭТОВ ПИСЬМЕННИКОВ
  2. ЖАЗГЫЧ АКЫНДАРДЫН ЧЫГАРМАЛАРЫ МЕНЕН ТААНЫШТЫРУУДА СТУДЕНТТЕРДИН ОКУРМАНДЫК КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮКТӨРҮН КАЛЫПТАНДЫРУУ
  3. FORMATION OF STUDENTS' READING COMPETENCE WHEN FAMILIARIZING WITH THE WORKS OF THE POETS OF THE WRITERS
Аннотация
  1. В статье рассмотрены тенденции понижения интереса к чтению в последнее время среди студентов и молодежи в целом, вопросы необходимости его возрождения, формирования и дальнейшего развития. Как известно, роль книги в становлении и развитии молодого человека как достойного члена общества, как самостоятельной личности огромны. Полноценное нравственно-эстетическое развитие личности и формирование читательской культуры зависит не только от индивидуального использования педагогического потенциала литературы как учебного предмета, но и от ее использования в единстве с различными формами внеурочной работы. В статье также говорилось о том, что такое читательская компетенция, о значении ее формирования и совершенствования у студентов вуза. Студент дополняет свой предыдущий жизненный опыт тем, что берет его из книги. Именно в этих книгах он берет примеры доброты, долготерпения, верности идеалу настоящей дружбы и любви, совместному преодолению невзгод. Только через чтение у студента формируется база ценностносмысловых ориентаций. Следовательно, преподаватель должен неустанно работать над повышением читательской компетенции своих студентов, используя все свои знания, уже накопленный педагогический опыт, интеллектуальный потенциал.
  2. Макалада акыркы убактарда студенттер, дегеле жаштар арасында китеп окууга болгон кызыгуунун начарлап кеткени, аны кайрадан жандандырып, түзүп калыптандыруу жана ѳнүктүрүү зарылдыгы козголду. Белгилүү болгондой, жаш адамдын коомдун татыктуу мүчѳсү, ѳз алдынчалуу инсан катары калыптануусунда жана ѳнүгүүсүндѳ китептин ролу зор. Инсандын адептик-эстетикалык жактан толук баалуу ѳнүгүүсү жана окурмандык маданиятынын калыптанышы жеке эле адабияттын окуу предмети катары педагогикалык мүмкүнчүлүгүн пайдаланганынан гана эмес, ошондой эле сабактан тышкаркы жумуштардын ар кыл түрдүү формалары менен биримдикте колдонулганынан кѳз каранды. Макалада ошондой эле окурмандык компетенция деген эмне экени, аны ЖОЖдун студенттеринде түзүп калыптандыруунун жана ѳнүктүрүүнүн мааниси тууралуу айтылды. Студент буга чейинки топтогон турмуштук тажрыйбасын китептен алганы менен толуктайт. Так ушул китептерден ал боорукердиктин, сѳзүнѳ тургандыктын жана чыныгы достук, сүйүү шертине берилгендиктин идеалын таап, кыйынчылыкты бирге тартуу мисалдарынан үлгү алат. Китеп окуу аркылуу гана студентте баалуулук-маңыздык багыттардын базасы калыптанат. Демек, окутуучу бардык билимин, буга чейинки топтогон педагогдук тажрыйбасын, интеллектуалдык болгон мүмкүнчүлүгүн жумшап, студенттеринин окурмандык компетенциясын жогорулатуунун үстүндѳ талыкпай иш алып баруусу зарыл.
  3. The article discusses the trends of declining interest in reading in recent years among students and young people in general, the need for its revival, formation and further development. As you know, the role of the book in the formation and development of a young person as a worthy member of society, as an independent person is enormous. The full-fledged moral and aesthetic development of a person and the formation of a reader's culture depends not only on the individual use of the pedagogical potential of literature as an educational subject, but also on its use in unity with various forms of extracurricular work. The article also talked about what reading competence is, about the importance of its formation and improvement among university students. The student complements his previous life experience by taking it from a book. It is in these books that he takes examples of kindness, long-suffering, loyalty to the ideal of true friendship and love, joint overcoming of adversity. It is only through reading that a student forms a base of value-semantic orientations. Consequently, the teacher must work tirelessly to improve the reading competence of his students, using all his knowledge, already accumulated pedagogical experience, intellectual potential.
Ключевые слова
  1. компетенция, читательская компетентция, компетентность, читательская компетентность, знание, умение, навык, заинтересованность, краткое изложение.
  2. компетенция, окурмандык компетентция, компетенттүүлүк, окурмандык компетенттүүлүк, билим, билгичтик, кѳндүм, кызыккандык, кыскача баяндама.
  3. competence, reader competence, competence, reader competence, knowledge, skill, skill, interest, summary.
Сведения об авторах
  1. Беделова Космира Айтмаматовна, Кыргызский национальный университет им. Ж.Баласагына, г.Бишкек, Кыргызская Республика, кандидат педагогических наук, доцент.
  2. Беделова Космира Айтмаматовна, Ж.Баласагын атындагы Кыргыз улуттук университети, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин кандидаты, доцент.
  3. Kosmira Bedelova, Kyrgyz National University by name of Zh. Balasagyn, Bishkek, Kyrgyz Republic, candidate of pedagogical sciences, associate professor.
Полнотекстовая версия
DOI
  • 10.26104/NNTIK.2022.90.92.066
  • Версия для цитирования
  • Беделова К. ФОРМИРОВАНИЕ ЧИТАТЕЛЬСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ ПРИ ОЗНАКОМЛЕНИИ С ПРОИЗВЕДЕНИЯМИ ПОЭТОВ ПИСЬМЕННИКОВ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2022. №. 7. C. 317-321