Новый выпуск

2023, №: 5

Подробнее

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Cтатья
Авторы
  1. Сулайманова Г.Ж., Жыргалбек уулу К., Мyрзакулова Ж.Ж.
  2. Сулайманова Г.Ж., Жыргалбек уулу К., Мyрзакулова Ж.Ж.
  3. G. Sulaimanova, Jyrgalbek uulu K., Zh. Murzakulova
Название
  1. ВЫБОР ИНФОРМАЦИОННЫХ СРЕДСТВ РАЗРАБОТКИ КОНЦЕПТ-КАРТ ДЛЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ
  2. КОНЦЕПТУАЛДЫК КАРТАНЫ ОКУУ ПРОЦЕССИНДЕ КОЛДОНУУДА ИНФОРМАЦИЯЛЫК КАРАЖАТТАРДЫ ТАНДОО
  3. SELECTION OF INFORMATION TOOLS IN CONSTRUCTING OF CONCEPT MAPS FOR USING IN THE LEARNING PROCESS
Аннотация
  1. В данной статье авторы уточняют эффективность использования концептуальной карты при создании текстов на английском языке, связанных с кыргызскими национальными ценностями. Предлагают несколько информационных средств и программ, направленных на создание концептуальной карты. Среди них были введены и реализованы на практике этапы создания текстов с помощью программ Cmap tools. Согласно одному из определений, знание это воспроизводимая, то есть структурированная и взаимосвязанная информация. Как известно, хорошее методическое изложение, удачная графическая интерпретация облегчают усвоение сложного материала. Эффективная визуализация стимулирует память, позволяет увидеть суть проблемы, открыть в наборе данных новые знания. Еще одним преимуществом использования концептуальных карт как средства визуализации и структурирования знаний является системный подход к изучению предметной области.
  2. Бул макалада авторлор кыргыз улуттук баалулуктарына тиешелүү тексттерди англис тилинде түзүүдө концептуалдык картаны колдонуунун натыйжалуулугун айкындайт. Концептуалдык картаны түзүүгө багытталган бир нече информациялык каражаттарды, программаларды сунуштайт. Алардын ичинен баса белгилеп Cmap tools программасы менен тексттерди түзүүнүн кадамдары тааныштырылып, практика жүзүндө ишке ашырылган. Аныктамалардын бирине ылайык, билим кайра жаралууга жөндөмдүү, башкача айтканда структураланган жана бири-бири менен ассоциацияланган маалыматтар. Маалым болгондой, жакшы методикалык презентация, ийгиликтүү графикалык интерпретация татаал материалды өздөштүрүүнү жеңилдетет. Натыйжалуу визуализация эс тутумдун ишин стимулдайт, маселенин маңызын көрүүгө, маалыматтар топтомундагы жаңы билимдерди ачууга мүмкүндүк берет. Билимди визуализациялоо жана структуралаштыруунун каражаты катары концептуалдык карталарды колдонуунун дагы бир артыкчылыгы предметтик чөйрөнү изилдөөгө системалуу мамиле кылуу болуп саналат.
  3. In this article, the authors clarify the effectiveness of using the concept map when creating English texts related to Kyrgyz national values. Offers several information tools and programs aimed at designing a concept map. Among them, the stages of constructing texts with the help of Cmap tools programs were introduced and put into practice. According to one of the definitions, knowledge is reproducible, that is, structured and interconnected information. As you know, a good methodical presentation, a successful graphic interpretation facilitate the assimilation of complex material. Effective visualization stimulates memory, allows you to see the essence of the problem, discover new knowledge in the data set. Another advantage of using concept maps as a means of visualizing and structuring knowledge is a systematic approach to the study of the subject area.
Ключевые слова
  1. концептуальная карта, национальные ценности, процесс обучения, информационные средства, программа, визуализация, схема, диаграмма, конструктивизм
  2. концептуалдык карта, улуттук баалуулуктар, окуу процесси, информациялык каражаттар, программа, визуализация, схема, диаграмма, конструктивизм.
  3. concept map, national values, learning process, information tools, program, visualization, scheme, diagram, constructivism.
Сведения об авторах
  1. Сулайманова Гульнура Жолдошовна, Ошский государственный университет, г.Ош, Кыргызская Республика, старший преподаватель. Жыргалбек уулу Кутманали, Ошский государственный университет, г.Ош, Кыргызская Республика, студент. Мурзакулова Жаркынай Жакыпбековна, Ошский государственный университет, г.Ош, Кыргызская Республика, учитель.
  2. Сулайманова Гульнура Жолдошовна, Ош мамлекеттик университети, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, улук окутуучу. Жыргалбек уулу Кутманали, Ош мамлекеттик университети, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, студент. Мyрзакулова Жаркынай Жакыпбековна, Ош мамлекеттик университети, Ош шаары, Кыргыз Республикасы, окутуучу.
  3. Gulnura Sulaimanova, Osh State University, Osh, Kyrgyz Republic, senior lecturer. Jyrgalbek uulu Kutmanali, Osh State University, Osh, Kyrgyz Republic, student. Zharkynai Murzakulova, Osh State University, Osh city, Kyrgyz Republic, teacher.
Полнотекстовая версия
DOI
  • 10.26104/NNTIK.2022.25.63.063
  • Версия для цитирования
  • Сулайманова Г.Ж., Жыргалбек уулу К., Мyрзакулова Ж.Ж. ВЫБОР ИНФОРМАЦИОННЫХ СРЕДСТВ РАЗРАБОТКИ КОНЦЕПТ-КАРТ ДЛЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2022. №. 7. C. 304-308