Новый выпуск

2020, №: 6

Подробнее

Известия ВУЗов Кыргызстана

Cтатья
Авторы
  1. Турдугулов А.Т.
  2. Турдугулов А.Т.
  3. A.T. Turdugulov
Название
  1. СОДЕРЖАНИЕ СТРУКТУРА УЧЕБНИКОВ И ПРОГРАММ
  2. ОКУУ КИТЕПТЕРИНИН ЖАНА ПРОГРАММАЛАРДЫН МАЗМУНУ МЕНЕН СТРУКТУРАСЫ
  3. CONTENT AND STRUCTURE OF TEXTBOOKS AND PROGRAMS
Аннотация
  1. Несомненно важную роль в получении качественного образования учащимися играют учебники, они создаются в соответствии с программами утвержденными министерством образования и науки, следовательно, учебник как программа является государственным нормативным документом, регулирующим систему образования. В статье рассматривается ряд ключевых моментов соостветствия учебников программамм по кыргызской литературе для общеобразовательных школ республики. Теория и практика учебников и методология их создания достаточчно широко исследованы в педагогике и дидактике. Учебник ‒ книга, содержащая систематическое изложение знаний в определённой области и используемая как в системе образования, на различных её уровнях, так и для самостоятельного обучения. Этим он принципиально отличается от художественной литературы и как основной вид любой другой литературы пользуется во всех сферах деятельности.
  2. Окуу китептерин сапаттуу билим берүүнүн же алуунун негизги каражаттарынын бири катары мааниси чоң, алар, адатта, окуу китеби тигил же бул предмет боюнча түзүлүп, бекитилген программалардын негизинде жазылат. Макалада республиканын жалпы билим берүүчү кыргыз орто мектептеринин кыргыз адабияты боюнча жазылган окуу китептеринин ошол программаларга дал келүү абалы тууралуу айрым мисалдардын негизинде сөз болот. Окуу китебинин теориясы менен практикасы жана методологиясы педагогика менен дидактикада жакшы иштелип чыккан. Окуу китеби - илимдин жана маданияттын соңку жетишкендиктеринин негизинде тигил же бул тармак боюнча билимдердин, билгичтиктердин жана маалыматтардын негиздерин системалуу түрдө сунуш кыла турган китеп. Бул китеп ушунусу менен көркөм адабияттан кескин айырмаланып турганы менен, ал адабияттын негизги түрү болуп, бардык тармактарда колдонулууга сунуш кылынат.
  3. Undoubtedly, textbooks play an important role in obtaining high-quality education for students, they are created in accordance with programs approved by the Ministry of education and science, therefore, the textbook as a program is a state regulatory document regulating the education system. The article deals with a number of key points in the development of textbooks on Kyrgyz literature for secondary schools of the Republic. The theory and practice of textbooks and the methodology of their creation are widely studied in pedagogy and didactics. A textbook is a book that contains a systematic presentation of knowledge in a particular field and is used both in the education system, at various levels, and for independent learning. In this way, it is fundamentally different from fiction and as the main type of any other literature is used in all spheres of activity.
Ключевые слова
  1. учебные программы, учебники, государственные стандарты, образовательные концепции, содержание книги, структура книги.
  2. окуу программалары, окуу китептери, мамлекеттик стандарт, билим берүү концепциялары, китептин мазмуну, китептин түзүмү
  3. educational programs, textbooks, state standards, educational concepts, book content, book structure.
Сведения об авторах
  1. Турдугулов А.Т., Кыргызская Академия Образования, г.Бишкек, Кыргызская Республика, доктор филологических наук, профессор.
  2. Турдугулов А.Т., Кыргыз Билим Берүү Академиясы, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, филология илимдеринин доктору, профессор.
  3. A. Turdugulov, Kyrgyz Academy of Education, Bishkek, Kyrgyz Republic, doctor of philological sciences, professor.
Полнотекстовая версия
DOI
  • 10.26104/IVK.2019.45.557
  • Версия для цитирования
  • Турдугулов А.Т. СОДЕРЖАНИЕ СТРУКТУРА УЧЕБНИКОВ И ПРОГРАММ. Известия ВУЗов Кыргызстана. 2020. №. 3. C. 165-172