Новый выпуск

2024, №: 1

Подробнее

Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана

Cтатья
Авторы
  1. Алиев Ш., Эсенгулов У.А., Жумадил уулу А.
  2. Алиев Ш., Эсенгулов У.А., Жумадил уулу А.
  3. Sh. Aliev, U.A. Esengulov, Jumadil uulu A
Название
  1. ЗАДАЧИ ПРОФИЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ «ПРИКЛАДНОЙ МАТЕМАТИКИ»
  2. «КОЛДОНМО МАТЕМАТИКА» КУРСУН КЕСИПКЕ БАГЫТТАП ОКУТУУНУН МАСЕЛЕЛЕРИ
  3. MODERN TECHNOLOGY OF PROFILE – ORIENTED LEARNING OF «APPLIED MATHEMATICS»
Аннотация
  1. При обучении современному курсу математики гораздо сложнее ориентировать его содержание на применение к будущей профессиональной подготовке студентов будущих специальностей естественно-научного и социально-гуманитарного профиля. Тем не менее, универсальность, многогранность и направленность математической науки, несомненно, будут связывать ее на определенном уровне с профессиональной подготовкой студентов всех направлений. Поэтому для студентов будущих специальностей естественно-научного и социально-гуманитарного профиля возникает необходимость обучения материалам профессионально-ориентированного курса прикладной математики, который обязательно должен глубоко освоить основной предмет по каждой специальности. В данной статье рассмотрены вопросы профориентационного обучения курса «Прикладная математика», а также вопросы обучения студентов современным технологиям практического содержания курса прикладной математики, ориентированного на их будущую профессию.
  2. Азыркы математика курсун окутуу учурунда анын мазмунун табигый жана социалдык-гуманитардык профилдин болочок кесибинин студенттери үчүн алардын болочок профессионалдык даярдыгына колдонууга толук багыттоо бир топ татаал маселе. Ошондой болсо дагы математика илимининин универсалдуулугу, көп кырдуулугу - багыттуулугу аны бардык багыттагы окушкан студенттердин профессионалдык даярдыгы менен белгилүү деңгээлде байланыштырууга болоору шексиз. Андыктан, табигый жана социалдык-гуманитардык профилдин болочок кесибинин студенттери үчүн ар бир адистикке өзүнүн негизги предметин терең өздөштүрүүгө сөзсүз зарыл болгон кесипке багытталган колдонмо математика курсунун материалдарын окутуу зарылчылыгы жаралып олтурат. Бакалаврлардын студенттерине "Математика" курсу милдеттүү окутулуп жатат. Бул макалада «колдонмо математика» курсун кесипке багыттап окутуунун маселелери, ошондой эле студенттерге колдонмо математика курсун алардын болочок кесибине багытталган практикалык мазмундагы заманбап технология менен окутуу маселеси каралган.
  3. When teaching a modern course of mathematics, it is much more difficult to Orient its content to apply to the future professional training of students of future specialties of natural science and social and humanitarian profile. Nevertheless, the universality, versatility and orientation of mathematical science will undoubtedly link it at a certain level with the professional training of students in all areas. Therefore, for students of future majors in natural science and socio-humanitarian profile, there is a need to learn the materials of a professionally-oriented course in applied mathematics, which must be thoroughly mastered the main subject in each specialty. This article discusses the issues of career guidance training of the course "Applied mathematics", as well as the issues of teaching students modern technologies of the practical content of the course of applied mathematics, focused on their future profession.
Ключевые слова
  1. принцип фундаментальности, принцип обучения, принцип направленности, принцип преемственности, принцип обучения, специалист, будущая профессия, государственный стандарт, математическая компетентность.
  2. фундаменталдуулук принциби, окутуу принциби, багыттуулук принциби, улануучулук принциби, окутуу принциби, адис, болочок кесип, мамлекеттик стандарт, математикалык компетентүүлүк.
  3. fundamental principle, training principle, orientation principle, continuity principle, training principle, specialist, future profession, state standard, mathematical competence.
Сведения об авторах
  1. Алиев Шаршеналы, Кыргызский государственный университет им.И.Арабаева, г.Бишкек Кыргызская Республика, доктор педагогических наук, профессор. Эсенгулов Уланбек Акбагышович, Кыргызский государственный университет им.И.Арабаева, г.Бишкек, Кыргызская Республика, старший преподаватель. Жумадил уулу Аман, Кыргызский государственный университет им.И.Арабаева, г.Бишкек, Кыргызская Республика, старший преподаватель.
  2. Алиев Шаршеналы, И.Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, педагогика илимдеринин доктору, профессор. Эсенгулов Уланбек Акбагышович, И.Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, ага окутуучу. Жумадил уулу Аман, И.Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети, Бишкек шаары, Кыргыз Республикасы, ага окутуучу.
  3. Sharshenaly, Aliev, Kyrgyz state University by name of I.Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic, doctor of pedagogical sciences, professor. Ulanbek Esengulov, Kyrgyz state University by name of I.Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic, doctor of pedagogical sciences, senior lecturer. Jumadil uulu Aman, Kyrgyz state University by name of I.Arabaev, Bishkek, Kyrgyz Republic, doctor of pedagogical sciences, senior lecturer.
Полнотекстовая версия
DOI
  • DOI:10.26104/NNTIK.2019.45.557
  • Версия для цитирования
  • Алиев Ш., Эсенгулов У.А., Жумадил уулу А. ЗАДАЧИ ПРОФИЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ «ПРИКЛАДНОЙ МАТЕМАТИКИ». Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. 2019. №. 12. C. 247-249